Porsche 911 Speedster – unikalny model na pożegnanie obecnej generacji

Czas obecnego wcielenia kultowego Porsche 911 dobiega końca. Nim jednak zniknie ona z taśm na rzecz następcy, niemiecka marka chce jeszcze zadowolić fanów unikatowym, limitowanym modelem Speedster.

To już drugi raz w tym roku, kiedy Porsche prezentuje nowoczesną interpretację Speedstera. Tym razem, w zupełnie nowej i subtelniejszej aranżacji, wprost przeznaczonej do małoseryjnej produkcji.

Choć dzieli je z pierwowzorem przód, kokpit i drzwi, to u tak trudno pomylić wersję Speedster z jakimkolwiek innym wariantem 911. Nadwozie zdobi krwistoczerwony lakier Guards Red. Lakier ten dla twórców był tak ważny, że czerwony motyw umieszczono nawet w… przednich reflektorach.

Ponadto, przestylizowano zderzaki, zamontowano tytanowe rury wydechowe, duże, 21-calowe alufelgi, a wnętrze wykonano z czarno-czerwonej skóry. Wszystko ma nawiązywać do legendarnego pierwowzoru z 1988 roku, który w tym roku świętuje 30-lecie powstania.

Najważniejsza zmiana to rzecz jasna zabudowa za głowami kierowcy i pasażera. Zmienia ona postrzeganie sylwetki i dodaje jej wyścigowego sznytu. Uwagę zwracają przetłoczenia biegnące z zagłówków, a także wielki wlot powietrza na szczycie i carbonowy pałąk kabotażowy z nazwą modelu, Speedster.

Pod maską znajdzie się wolnossący, sześciocylindrowy silnik o mocy ponad 500 KM. Produkcja ma ruszyć w przyszłym roku, ale będzie ona silnie ograniczona. Łącznie Porsche planuje zbudować nie więcej, niż 1948 sztuk, z czego każda ma kosztować zapewne równowartość ponad miliona złotych. Więcej szczegółów na temat 911 Speedster poznamy zapewne w ciągu najbliższych miesięcy.

źródło: Carscoops

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Porsche 911 Speedster – unikalny model na pożegnanie obecnej generacji
Porsche 911 Speedster – unikalny model na pożegnanie obecnej generacji
Porsche 911 Speedster – unikalny model na pożegnanie obecnej generacji

Czas obecnego wcielenia kultowego Porsche 911 dobiega końca. Nim jednak zniknie ona z taśm na rzecz następcy, niemiecka marka chce jeszcze zadowolić fanów unikatowym, limitowanym modelem Speedster.

To już drugi raz w tym roku, kiedy Porsche prezentuje nowoczesną interpretację Speedstera. Tym razem, w zupełnie nowej i subtelniejszej aranżacji, wprost przeznaczonej do małoseryjnej produkcji.

Choć dzieli je z pierwowzorem przód, kokpit i drzwi, to u tak trudno pomylić wersję Speedster z jakimkolwiek innym wariantem 911. Nadwozie zdobi krwistoczerwony lakier Guards Red. Lakier ten dla twórców był tak ważny, że czerwony motyw umieszczono nawet w… przednich reflektorach.

Ponadto, przestylizowano zderzaki, zamontowano tytanowe rury wydechowe, duże, 21-calowe alufelgi, a wnętrze wykonano z czarno-czerwonej skóry. Wszystko ma nawiązywać do legendarnego pierwowzoru z 1988 roku, który w tym roku świętuje 30-lecie powstania.

Najważniejsza zmiana to rzecz jasna zabudowa za głowami kierowcy i pasażera. Zmienia ona postrzeganie sylwetki i dodaje jej wyścigowego sznytu. Uwagę zwracają przetłoczenia biegnące z zagłówków, a także wielki wlot powietrza na szczycie i carbonowy pałąk kabotażowy z nazwą modelu, Speedster.

Pod maską znajdzie się wolnossący, sześciocylindrowy silnik o mocy ponad 500 KM. Produkcja ma ruszyć w przyszłym roku, ale będzie ona silnie ograniczona. Łącznie Porsche planuje zbudować nie więcej, niż 1948 sztuk, z czego każda ma kosztować zapewne równowartość ponad miliona złotych. Więcej szczegółów na temat 911 Speedster poznamy zapewne w ciągu najbliższych miesięcy.

źródło: Carscoops