Nowa, mniejsza i dojrzalsza Toyota RAV4 z opóźnieniem wjeżdża do Europy

Europa ewidentnie nie jest priorytetowym rynkiem dla Toyoty. Debiutuje bowiem kolejny model, który przeżywa wtórną świeżość. Po Corolli i Camry, z opóźnieniem do Salonu w Paryżu wjeżdża nowa RAV4. Wygląda dojrzalej, jest wielka i ma dobrze odzwierciedlać kierunek, jaki obiera obecnie japońska marka.

Choć obecne wcielenie RAV4 trafiło na rynek dopiero 5 lat temu, to Toyota zdecydowała się opracować następcę szybciej, niż kiedykolwiek. Już w marcu na Salonie w Nowym Jorku przedstawiono nowy model piątej generacji. Radykalnie zmienia on formę pod względem stylistyki, choć technicznie RAV4 kontynuuje koncepcję poprzednika. Nadal ma to być duży, rodzinny SUV z opcją dobrania napędu hybrydowego – prawdziwej wizytówki Toyoty.

Po ponad pół roku, nowa “RAV-ka” dociera do Europy, gdzie od jutra będzie można podziwiać ją na Salonie w Paryżu. Samochód zwraca uwagę awangardowym designem, który jest zaskakująco odważny jak na Toyotę i niewątpliwie może się podobać. Choć SUV wygląda masywnie, to jest on… mniejszy od poprzednika. Nowa RAV4 jest krótsza, plasując się jednak wciąż w klasie średniej, nie ingerując w pole kompaktowego C-HR.

Kokpit to klasyczne wzornictwo nowych modeli marki, dlatego nie zabrakło wielkiego ekranu dotykowego do sterowania radiem i nawigacją, a także uproszczonego panelu klimatyzacji i licznych akcentów ze skóry oraz aluminium. Na prasowych zdjęciach Toyota chwali się wielkim, przestronnym wnętrzem, jednak jak będzie naprawdę – przekonamy się w styczniu, gdy RAV4 wjedzie do polskich salonów wraz z nową Corollą i Camry.

Na koniec nie możemy zapomnieć o napędzie, choć tutaj zmian jest bardzo mało. Zabraknie diesla, a RAV4 będzie dostępna w wariancie benzynowym lub też hybrydowym. Ten drugi będzie teraz składał się z mocniejszego, 218-konnego silnika o pojemności 2,5 litra. Wersja 4×4 jest jeszcze silniejsza – ma 222-konnego benzyniaka współpracującego z silnikami elektrycznymi. RAV4 Hybrid nadal ma szansę na utrzymanie tytułu jednego, z najoszczędniejszych SUV-ów na rynku.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Nowa, mniejsza i dojrzalsza Toyota RAV4 z opóźnieniem wjeżdża do Europy
Nowa, mniejsza i dojrzalsza Toyota RAV4 z opóźnieniem wjeżdża do Europy
Nowa, mniejsza i dojrzalsza Toyota RAV4 z opóźnieniem wjeżdża do Europy

Europa ewidentnie nie jest priorytetowym rynkiem dla Toyoty. Debiutuje bowiem kolejny model, który przeżywa wtórną świeżość. Po Corolli i Camry, z opóźnieniem do Salonu w Paryżu wjeżdża nowa RAV4. Wygląda dojrzalej, jest wielka i ma dobrze odzwierciedlać kierunek, jaki obiera obecnie japońska marka.

Choć obecne wcielenie RAV4 trafiło na rynek dopiero 5 lat temu, to Toyota zdecydowała się opracować następcę szybciej, niż kiedykolwiek. Już w marcu na Salonie w Nowym Jorku przedstawiono nowy model piątej generacji. Radykalnie zmienia on formę pod względem stylistyki, choć technicznie RAV4 kontynuuje koncepcję poprzednika. Nadal ma to być duży, rodzinny SUV z opcją dobrania napędu hybrydowego – prawdziwej wizytówki Toyoty.

Po ponad pół roku, nowa “RAV-ka” dociera do Europy, gdzie od jutra będzie można podziwiać ją na Salonie w Paryżu. Samochód zwraca uwagę awangardowym designem, który jest zaskakująco odważny jak na Toyotę i niewątpliwie może się podobać. Choć SUV wygląda masywnie, to jest on… mniejszy od poprzednika. Nowa RAV4 jest krótsza, plasując się jednak wciąż w klasie średniej, nie ingerując w pole kompaktowego C-HR.

Kokpit to klasyczne wzornictwo nowych modeli marki, dlatego nie zabrakło wielkiego ekranu dotykowego do sterowania radiem i nawigacją, a także uproszczonego panelu klimatyzacji i licznych akcentów ze skóry oraz aluminium. Na prasowych zdjęciach Toyota chwali się wielkim, przestronnym wnętrzem, jednak jak będzie naprawdę – przekonamy się w styczniu, gdy RAV4 wjedzie do polskich salonów wraz z nową Corollą i Camry.

Na koniec nie możemy zapomnieć o napędzie, choć tutaj zmian jest bardzo mało. Zabraknie diesla, a RAV4 będzie dostępna w wariancie benzynowym lub też hybrydowym. Ten drugi będzie teraz składał się z mocniejszego, 218-konnego silnika o pojemności 2,5 litra. Wersja 4×4 jest jeszcze silniejsza – ma 222-konnego benzyniaka współpracującego z silnikami elektrycznymi. RAV4 Hybrid nadal ma szansę na utrzymanie tytułu jednego, z najoszczędniejszych SUV-ów na rynku.