Hummer H1 przerobiony na 800-konne auto sportowe

Hummer H1 przez lata był uznawany za idealny przykład brutalnego, bezkompromisowego auta do zadań specjalnych. Powstały jako pojazd dla wojska, zrobił całkiem niezłą karierę w formie cywilnej osobówki. Po latach, postanowiono odtworzyć koncepcję tego auta w zupełnie innej formie – 800-konnego auta sportowego.

Hummer to jeden z najbardziej kuriozalnych tworów w historii amerykańskiej motoryzacji. Na przełomie lat 80. i 90. zdecydowano się odtworzyć koncepcję popularnego samochodu dla wojska pod nazwą HMMWV i tak powstał przysadzisty model H1. Wielkie, szerokie na ponad 2 metry auto terenowe szybko stało się niezwykle dobrze rozpoznawalne, awansując do miana symbolu popkultury. Szybko narosło wiele stereotypów i prześmiewczych parodii, jak np. w filmie Auta czy serialu Family Guy.

Pamięta ktoś Hummera?

W kolejnych latach oferta rozrosła się o jeszcze większy model H2 i najmniejsze, bazowe H3. Producent miał nawet ambicje opracowania kolejnego, kompaktowego modelu, jednak wszystko pokrzyżował kryzys i rosnące ceny ropy. Sprzedaż Hummerów szybko spadła, a utrzymywanie tej marki przez General Motors było coraz bardziej problematyczne. Ostatecznie, markę zlikwidowano w 2010 roku, a koncepcja wojskowego Humvee – trwa do dziś.

H1, którego produkcję zakończono w 2006 roku, jest dziś już samochodem nieco zapomnianym. O ponowny rozgłos zadbała nie spodziewanie niewielka firma Mi-Spec zajmująca się tuningiem samochodów. Wielką, ciężką i ospałą terenówkę postanowiono przerobić na… samochód sportowy.

Co zmieniono?

Modyfikacjom poddano egzemplarz z 1987 roku wyposażony w 6,6 litrowy silnik LBZ Duramax. Po kuracji, rozwija on moc 800 KM i zapewnia kosmiczne 2033 Nm momentu obrotowego. Aby kierowca mógł okiełznać tę moc, zamontowano dodatkowo skrzynię biegów Stage 5 Allison 1000 i zmieniono geometrię zawieszenia, aby samochód lepiej zachowywał się na torze. Można regulować jego wysokość w 7 zakresach – niczym w lowriderze.

View this post on Instagram

Sometimes you gotta end the work week with some smoke.

A post shared by Ian Broekman (@ianbroekmandesign) on

Ponadto, nowe są hamulce, alufelgi i opony Pirelli P Zero. W środku – kierownica Momo i sportowe fotele. Nieznana jest cena ani prędkość maksymalna tego ciekawego pojazdu, jednak widać gołym okiem, jaką przyjemność z jazdy budzi u twórców.

źródło: Carscoops

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Hummer H1 przerobiony na 800-konne auto sportowe
Hummer H1 przerobiony na 800-konne auto sportowe
Hummer H1 przerobiony na 800-konne auto sportowe

Hummer H1 przez lata był uznawany za idealny przykład brutalnego, bezkompromisowego auta do zadań specjalnych. Powstały jako pojazd dla wojska, zrobił całkiem niezłą karierę w formie cywilnej osobówki. Po latach, postanowiono odtworzyć koncepcję tego auta w zupełnie innej formie – 800-konnego auta sportowego.

Hummer to jeden z najbardziej kuriozalnych tworów w historii amerykańskiej motoryzacji. Na przełomie lat 80. i 90. zdecydowano się odtworzyć koncepcję popularnego samochodu dla wojska pod nazwą HMMWV i tak powstał przysadzisty model H1. Wielkie, szerokie na ponad 2 metry auto terenowe szybko stało się niezwykle dobrze rozpoznawalne, awansując do miana symbolu popkultury. Szybko narosło wiele stereotypów i prześmiewczych parodii, jak np. w filmie Auta czy serialu Family Guy.

Pamięta ktoś Hummera?

W kolejnych latach oferta rozrosła się o jeszcze większy model H2 i najmniejsze, bazowe H3. Producent miał nawet ambicje opracowania kolejnego, kompaktowego modelu, jednak wszystko pokrzyżował kryzys i rosnące ceny ropy. Sprzedaż Hummerów szybko spadła, a utrzymywanie tej marki przez General Motors było coraz bardziej problematyczne. Ostatecznie, markę zlikwidowano w 2010 roku, a koncepcja wojskowego Humvee – trwa do dziś.

H1, którego produkcję zakończono w 2006 roku, jest dziś już samochodem nieco zapomnianym. O ponowny rozgłos zadbała nie spodziewanie niewielka firma Mi-Spec zajmująca się tuningiem samochodów. Wielką, ciężką i ospałą terenówkę postanowiono przerobić na… samochód sportowy.

Co zmieniono?

Modyfikacjom poddano egzemplarz z 1987 roku wyposażony w 6,6 litrowy silnik LBZ Duramax. Po kuracji, rozwija on moc 800 KM i zapewnia kosmiczne 2033 Nm momentu obrotowego. Aby kierowca mógł okiełznać tę moc, zamontowano dodatkowo skrzynię biegów Stage 5 Allison 1000 i zmieniono geometrię zawieszenia, aby samochód lepiej zachowywał się na torze. Można regulować jego wysokość w 7 zakresach – niczym w lowriderze.

View this post on Instagram

Sometimes you gotta end the work week with some smoke.

A post shared by Ian Broekman (@ianbroekmandesign) on

Ponadto, nowe są hamulce, alufelgi i opony Pirelli P Zero. W środku – kierownica Momo i sportowe fotele. Nieznana jest cena ani prędkość maksymalna tego ciekawego pojazdu, jednak widać gołym okiem, jaką przyjemność z jazdy budzi u twórców.

źródło: Carscoops