Nowe Audi R8 ma jednak powstać i być superszybkim autem elektrycznym

Nigdy nie mówi nigdy. Choć projekt nowego Audi R8 miał zostać porzucony już pół roku temu, to teraz temat tego samochodu powraca w zupełnie nowym charakterze. Trzecia generacja jednak ma powstać, zadebiutować około 2022 roku i zyskać w pełni elektryczny napęd. Zapomnijmy o ryku silnika V10.

Audi R8 to dość nietuzinkowy samochód w klasie premium – klasyczny supersamochód na modłę Lamborghini i Ferrari, z silnikiem V10 umieszczonym za plecami kierowcy. Próżno szukać bezpośredniej konkurencji u rywali. Pierwsza generacja zadebiutowała 12 lat temu, w 2006 roku, pozostając w produkcji do 2015 roku. Obecne wcielenie jest dość młodym autem, jednak już po 3 latach nie milkną pogłoski na temat jego przyszłości.

Będzie czy nie będzie?

W marcu Peter Mertens z Audi zapewniał, że samochód będzie produkowany tylko do 2020 roku, kiedy to zniknie ze sprzedaży bez przewidzianego następcy. Argumentowano, że to przez słabą sprzedać i dodatkowo z racji zmiany priorytetów marki – fundusze koncentrują się teraz na inwestowaniu w samochody hybrydowe i elektryczne. Możliwe jednak, że R8 nie umrze, a stanie się częścią nowego planu.

Jak podaje Autocar, Audi rozważa ponoć utrzymanie R8 w swojej ofercie, radykalnie zmieniając jego charakter. Samochód bezpowrotnie straciłby tradycyjny układ napędowy składający się z widlastej dziesiątki, uzyskując w tego miejsce napęd w pełni elektryczny.

Elektryczny supersamochód

Trzecia generacja stałaby się tym samym częścią, obecnie dopiero budowanej, gamy samochodów elektrycznych serii e-tron. Za swoistą zapowiedź nowego, elektrycznego superauta, można potraktować prototyp PB18 e-tron Concept, który przedstawiono miesiąc temu. Rozwijał on łączną moc 570 KM, generowaną z trzech silników elektrycznych. Seryjny model byłby bardziej ekstremalny. Zmiana napędu w R8 pozwoliłaby wygenerować ponoć więcej miejsca w kabinie, a także świetne osiągi, z mocą 746 KM, prędkością maksymalną ponad 300 km/h i sprintem do setki w 2 sekundy!

Premiera, jeśli Audi zdecyduje się i nie zmieni po raz kolejny zdania, powinna nastąpić w 2022 roku. Jeśli tak się stanie – R8 nigdy nie będzie już takim samym samochodem.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Nowe Audi R8 ma jednak powstać i być superszybkim autem elektrycznym
Nowe Audi R8 ma jednak powstać i być superszybkim autem elektrycznym
Nowe Audi R8 ma jednak powstać i być superszybkim autem elektrycznym

Nigdy nie mówi nigdy. Choć projekt nowego Audi R8 miał zostać porzucony już pół roku temu, to teraz temat tego samochodu powraca w zupełnie nowym charakterze. Trzecia generacja jednak ma powstać, zadebiutować około 2022 roku i zyskać w pełni elektryczny napęd. Zapomnijmy o ryku silnika V10.

Audi R8 to dość nietuzinkowy samochód w klasie premium – klasyczny supersamochód na modłę Lamborghini i Ferrari, z silnikiem V10 umieszczonym za plecami kierowcy. Próżno szukać bezpośredniej konkurencji u rywali. Pierwsza generacja zadebiutowała 12 lat temu, w 2006 roku, pozostając w produkcji do 2015 roku. Obecne wcielenie jest dość młodym autem, jednak już po 3 latach nie milkną pogłoski na temat jego przyszłości.

Będzie czy nie będzie?

W marcu Peter Mertens z Audi zapewniał, że samochód będzie produkowany tylko do 2020 roku, kiedy to zniknie ze sprzedaży bez przewidzianego następcy. Argumentowano, że to przez słabą sprzedać i dodatkowo z racji zmiany priorytetów marki – fundusze koncentrują się teraz na inwestowaniu w samochody hybrydowe i elektryczne. Możliwe jednak, że R8 nie umrze, a stanie się częścią nowego planu.

Jak podaje Autocar, Audi rozważa ponoć utrzymanie R8 w swojej ofercie, radykalnie zmieniając jego charakter. Samochód bezpowrotnie straciłby tradycyjny układ napędowy składający się z widlastej dziesiątki, uzyskując w tego miejsce napęd w pełni elektryczny.

Elektryczny supersamochód

Trzecia generacja stałaby się tym samym częścią, obecnie dopiero budowanej, gamy samochodów elektrycznych serii e-tron. Za swoistą zapowiedź nowego, elektrycznego superauta, można potraktować prototyp PB18 e-tron Concept, który przedstawiono miesiąc temu. Rozwijał on łączną moc 570 KM, generowaną z trzech silników elektrycznych. Seryjny model byłby bardziej ekstremalny. Zmiana napędu w R8 pozwoliłaby wygenerować ponoć więcej miejsca w kabinie, a także świetne osiągi, z mocą 746 KM, prędkością maksymalną ponad 300 km/h i sprintem do setki w 2 sekundy!

Premiera, jeśli Audi zdecyduje się i nie zmieni po raz kolejny zdania, powinna nastąpić w 2022 roku. Jeśli tak się stanie – R8 nigdy nie będzie już takim samym samochodem.