Samodzielne samochody dostarczą zakupy pod drzwi? Kalifornia testuje AutoX

Technologia autonomicznych samochodów nabiera tempa w swoim rozwoju. Raj dla startupów, Kalifornia, zaskakuje po raz kolejnym ciekawym przedsięwzięciem. Twórcy AutoX postanowili pójść o krok dalej i stworzyli samodzielne samochody, które w przyszłości dostarczałyby zakupy pod drzwi. Technologia ta dopełniałaby się z coraz popularniejszymi zakupami online. Jak to działa i czy to ma sens?

Technologia poddawana jest testom w kalifornijskim San Jose, gdzie od kilku tygodni po drogach poruszają się zielone Lincolny MKZ. Zajmują się one dostarczaniem zamówionych online produktów spożywczych pod drzwi. Samochody wyposażono w nieco inny, niż w przypadku samochodów autonomicznych Google i Ubera, osprzęt. Zamiast radarów LIDAR, sytuację dookoła monitorują radary. Pojazdy poruszają się samodzielnie, ale nie bezzałogowo – zgodnie z prawem, na miejscu kierowcy siedzi osoba trzymająca rękę na pulsie. AutoX prowadzi wszak dopiero wstępne testy.

Zamówienie składa się za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej na smartfonie. Pracownicy współpracującego sklepu GrubMarket kompletują zamówienie i umieszczają je w bagażniku zielonego Lincolna. Samochód przemieszcza się potem w kierunku określonego przez zamawiającego adresu. Gdy dociera na miejsce, wystarczy tylko kliknąć na ekranie telefonu przycisk “odblokuj”, po czym uzyskuje się dostęp do zamówionych produktów.

Technologia przyszłości, ale nie wiadomo, jak odległej

Co ciekawe, jeśli zorientujemy się, że zamówiliśmy za mało – w samochodzie znajdują się jeszcze dodatkowe półki z innymi produktami, które w dedykowanym pulpicie aplikacji AutoX można dokupić. Ukażą się one oczom klienta od razu po zatrzymaniu samochodu, gdy opuszczą się szyby.

Nie wiadomo póki co, kiedy testy technologii AutoX doczekają się wejścia do codziennego użytku. Autor projektu, pochodzący z Hong Kongu Jianxiong Xiao chwali się za to, że koszt autonomicznego samochodu dostarczającego zakupy jest zaskakująco niski – wynosi tylko 80 tys. dolarów. Podobnie, co bazowy Lincoln MKZ w salonie.

źródło: Business Insider

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Samodzielne samochody dostarczą zakupy pod drzwi? Kalifornia testuje AutoX
Samodzielne samochody dostarczą zakupy pod drzwi? Kalifornia testuje AutoX
Samodzielne samochody dostarczą zakupy pod drzwi? Kalifornia testuje AutoX

Technologia autonomicznych samochodów nabiera tempa w swoim rozwoju. Raj dla startupów, Kalifornia, zaskakuje po raz kolejnym ciekawym przedsięwzięciem. Twórcy AutoX postanowili pójść o krok dalej i stworzyli samodzielne samochody, które w przyszłości dostarczałyby zakupy pod drzwi. Technologia ta dopełniałaby się z coraz popularniejszymi zakupami online. Jak to działa i czy to ma sens?

Technologia poddawana jest testom w kalifornijskim San Jose, gdzie od kilku tygodni po drogach poruszają się zielone Lincolny MKZ. Zajmują się one dostarczaniem zamówionych online produktów spożywczych pod drzwi. Samochody wyposażono w nieco inny, niż w przypadku samochodów autonomicznych Google i Ubera, osprzęt. Zamiast radarów LIDAR, sytuację dookoła monitorują radary. Pojazdy poruszają się samodzielnie, ale nie bezzałogowo – zgodnie z prawem, na miejscu kierowcy siedzi osoba trzymająca rękę na pulsie. AutoX prowadzi wszak dopiero wstępne testy.

Zamówienie składa się za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej na smartfonie. Pracownicy współpracującego sklepu GrubMarket kompletują zamówienie i umieszczają je w bagażniku zielonego Lincolna. Samochód przemieszcza się potem w kierunku określonego przez zamawiającego adresu. Gdy dociera na miejsce, wystarczy tylko kliknąć na ekranie telefonu przycisk “odblokuj”, po czym uzyskuje się dostęp do zamówionych produktów.

Technologia przyszłości, ale nie wiadomo, jak odległej

Co ciekawe, jeśli zorientujemy się, że zamówiliśmy za mało – w samochodzie znajdują się jeszcze dodatkowe półki z innymi produktami, które w dedykowanym pulpicie aplikacji AutoX można dokupić. Ukażą się one oczom klienta od razu po zatrzymaniu samochodu, gdy opuszczą się szyby.

Nie wiadomo póki co, kiedy testy technologii AutoX doczekają się wejścia do codziennego użytku. Autor projektu, pochodzący z Hong Kongu Jianxiong Xiao chwali się za to, że koszt autonomicznego samochodu dostarczającego zakupy jest zaskakująco niski – wynosi tylko 80 tys. dolarów. Podobnie, co bazowy Lincoln MKZ w salonie.

źródło: Business Insider