Oto nowy Peugeot 208, prawie gotowy do premiery

Słychać o tym samochodzie już co najmniej od roku, jednak dopiero teraz udało się je złapać podczas testów drogowych. Po 6 latach od debiutu modelu 208, Peugeot szykuje się pełną parą do premiery drugiej generacji. Będzie ona większa, bardziej wyrazista i przestronna, a także zasili wielką rodzinę nowych modeli koncernu PSA. Wczoraj trafiły do sieci pierwsze zdjęcia delikatnie zamaskowanych egzemplarzy – kto chce, zobaczy tutaj praktycznie wszystko, co wyjedzie na drogi w przyszłym roku.

W motoryzacyjnej matematyce liczba 6 i 7 często oznacza nowy model. To właśnie po tylu latach od premiery producenci mają pełne ręce roboty, kończąc prace nad następcą. Czasem jest on już gotowy do premiery, czasem trzeba jeszcze sprawdzić pod maskowaniem w warunkach drogowych, czy wszystko gra jak należy. Czas w przestrzeni samochodów jest tak zorganizowany, że co roku mamy jakiś nowy samochód. Regularnie zdarzają się jednak szczególnie obfite w premiery lata. I taki będzie przyszły, 2019 rok.

To właśnie wtedy swoje życie zakończą modele z innego sezonu ważnych nowości, 2012 roku. Choć wielu z Was pamięta pewnie mistrzostwa Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie jakby to było wczoraj, to czas biegnie nieubłaganie – minęło od tego już 6 lat, a za 3 miesiące pożegnamy bieżący, 2018 rok. I choć wielu ludzi czuje często bezradność w obliczu szybko biegnącego czasu, to konstruktorzy samochodów doskonale zdają sobie z tego sprawę i regularnie dbają, aby rozpocząć pracę nad nowymi samochodami w porę. Kończy się właśnie ziemskie życie dotychczasowych wcieleń Seata Leona, Volkswagena Golfa, Audi A3, Renault Clio, Toyoty Auris, Skody Octavii, Opla Corsy i wreszcie – Peugeota 208.

2019 – rok wielkich przemian

Wszystkie wymienione modele łączy fakt, że w 2019 roku do sprzedaży trafią nowe generacje, nad którymi pełną parą trwają właśnie prace. Na drogi z początkiem września wyjechał właśnie bliski finalnemu efektowi przedprodukcyjny egzemplarz Peugeota 208. Druga generacja, zgodnie z zapowiedziami, ma trafić do sprzedaży w 2019 roku. Premiera ma odbyć się w marcu na Salonie w Genewie, jednak nie jest pewne kiedy poznamy uprzednie oficjalne zdjęcia modelu. Jasny jest jednak jeden fakt – samochód jest już prawie gotowy.

Na zdjęciach szpiegowskich subtelnie zamaskowanego modelu z łatwością możemy odczytać wszystkie cechy wyglądu drugiej generacji miejskiego Peugeota. Widać sylwetkę, kształt reflektorów i grilla, zarys linii okien i formę tylnych lamp. W tej kwestii widać, że zmieni się dużo. Nowe 208 urośnie i będzie prezentować się bardziej dojrzale. Wyrazisty przód nadal będzie zdobiony wielkim grillem, na które jednak powróci logo marki – pierwszy raz od 2007 roku, kiedy to model 206 przestał być aktualny. Reflektory zyskają bardziej zadziorny kształt, a sylwetka będzie bardziej muskularna.

Uwagę zwraca duża powierzchnia bocznych szyb, która sugeruje, że konstruktorom zależało na przestronnej i dobrze doświetlonej kabinie pasażerskiej. Z tyłu Peugeot szykuje awangardowy smaczek. Wzorem nowego 508, tylne lampy będą wąskie, podłużne i połączone czarną poprzeczną biegnącą przez całą szerokość klapy bagażnika. Zagadką pozostaje tylko wnętrze, jednak niemal pewne jest zachowanie dotychczasowego, oryginalnego projektu tzw. i-Cockpit.

Wielka rodzina PSA

Nowy 208 powstanie na świeżej architekturze koncernu PSA, którą nosić będzie sporo nowych bratnich modeli. Oprócz małego Peugeota, na płycie podłogowej CMP zbudowany zostanie także pokrewny crossover 2008, bliźniaczy miejski crossover DS 3 Crossback (premiera już za miesiąc), a także zupełnie nowy Opel Corsa, którego premiera została zresztą opóźniona właśnie z powodu dostosowania go do standardów nowego, francuskiego właściciela.

Po raz pierwszy w historii miejskich modeli Peugeota, nowe 208 nie będzie oferowane jako 3-drzwiowy hatchback. Zgodnie z trendami, oferta będzie skupiać się wyłącznie na 5-drzwiowym hatchbacku. Kombi wykluczone, bo już przed 6 laty jego miejsce zajął crossover 2008. Sedan? Ewentualnie tak, ale tylko dla rynków Rosji, Afryki i Azji. Do zobaczenia w przyszłym roku.

źródło: Autocar

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Oto nowy Peugeot 208, prawie gotowy do premiery
Oto nowy Peugeot 208, prawie gotowy do premiery
Oto nowy Peugeot 208, prawie gotowy do premiery

Słychać o tym samochodzie już co najmniej od roku, jednak dopiero teraz udało się je złapać podczas testów drogowych. Po 6 latach od debiutu modelu 208, Peugeot szykuje się pełną parą do premiery drugiej generacji. Będzie ona większa, bardziej wyrazista i przestronna, a także zasili wielką rodzinę nowych modeli koncernu PSA. Wczoraj trafiły do sieci pierwsze zdjęcia delikatnie zamaskowanych egzemplarzy – kto chce, zobaczy tutaj praktycznie wszystko, co wyjedzie na drogi w przyszłym roku.

W motoryzacyjnej matematyce liczba 6 i 7 często oznacza nowy model. To właśnie po tylu latach od premiery producenci mają pełne ręce roboty, kończąc prace nad następcą. Czasem jest on już gotowy do premiery, czasem trzeba jeszcze sprawdzić pod maskowaniem w warunkach drogowych, czy wszystko gra jak należy. Czas w przestrzeni samochodów jest tak zorganizowany, że co roku mamy jakiś nowy samochód. Regularnie zdarzają się jednak szczególnie obfite w premiery lata. I taki będzie przyszły, 2019 rok.

To właśnie wtedy swoje życie zakończą modele z innego sezonu ważnych nowości, 2012 roku. Choć wielu z Was pamięta pewnie mistrzostwa Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie jakby to było wczoraj, to czas biegnie nieubłaganie – minęło od tego już 6 lat, a za 3 miesiące pożegnamy bieżący, 2018 rok. I choć wielu ludzi czuje często bezradność w obliczu szybko biegnącego czasu, to konstruktorzy samochodów doskonale zdają sobie z tego sprawę i regularnie dbają, aby rozpocząć pracę nad nowymi samochodami w porę. Kończy się właśnie ziemskie życie dotychczasowych wcieleń Seata Leona, Volkswagena Golfa, Audi A3, Renault Clio, Toyoty Auris, Skody Octavii, Opla Corsy i wreszcie – Peugeota 208.

2019 – rok wielkich przemian

Wszystkie wymienione modele łączy fakt, że w 2019 roku do sprzedaży trafią nowe generacje, nad którymi pełną parą trwają właśnie prace. Na drogi z początkiem września wyjechał właśnie bliski finalnemu efektowi przedprodukcyjny egzemplarz Peugeota 208. Druga generacja, zgodnie z zapowiedziami, ma trafić do sprzedaży w 2019 roku. Premiera ma odbyć się w marcu na Salonie w Genewie, jednak nie jest pewne kiedy poznamy uprzednie oficjalne zdjęcia modelu. Jasny jest jednak jeden fakt – samochód jest już prawie gotowy.

Na zdjęciach szpiegowskich subtelnie zamaskowanego modelu z łatwością możemy odczytać wszystkie cechy wyglądu drugiej generacji miejskiego Peugeota. Widać sylwetkę, kształt reflektorów i grilla, zarys linii okien i formę tylnych lamp. W tej kwestii widać, że zmieni się dużo. Nowe 208 urośnie i będzie prezentować się bardziej dojrzale. Wyrazisty przód nadal będzie zdobiony wielkim grillem, na które jednak powróci logo marki – pierwszy raz od 2007 roku, kiedy to model 206 przestał być aktualny. Reflektory zyskają bardziej zadziorny kształt, a sylwetka będzie bardziej muskularna.

Uwagę zwraca duża powierzchnia bocznych szyb, która sugeruje, że konstruktorom zależało na przestronnej i dobrze doświetlonej kabinie pasażerskiej. Z tyłu Peugeot szykuje awangardowy smaczek. Wzorem nowego 508, tylne lampy będą wąskie, podłużne i połączone czarną poprzeczną biegnącą przez całą szerokość klapy bagażnika. Zagadką pozostaje tylko wnętrze, jednak niemal pewne jest zachowanie dotychczasowego, oryginalnego projektu tzw. i-Cockpit.

Wielka rodzina PSA

Nowy 208 powstanie na świeżej architekturze koncernu PSA, którą nosić będzie sporo nowych bratnich modeli. Oprócz małego Peugeota, na płycie podłogowej CMP zbudowany zostanie także pokrewny crossover 2008, bliźniaczy miejski crossover DS 3 Crossback (premiera już za miesiąc), a także zupełnie nowy Opel Corsa, którego premiera została zresztą opóźniona właśnie z powodu dostosowania go do standardów nowego, francuskiego właściciela.

Po raz pierwszy w historii miejskich modeli Peugeota, nowe 208 nie będzie oferowane jako 3-drzwiowy hatchback. Zgodnie z trendami, oferta będzie skupiać się wyłącznie na 5-drzwiowym hatchbacku. Kombi wykluczone, bo już przed 6 laty jego miejsce zajął crossover 2008. Sedan? Ewentualnie tak, ale tylko dla rynków Rosji, Afryki i Azji. Do zobaczenia w przyszłym roku.

źródło: Autocar