Umarł Auris, umarł Avensis, niech żyje Toyota Corolla Sports Tourer

Toyota kontynuuje porządki w swojej gamie. Już niebawem z oferty zniknie model Avensis, a Auris znów będzie się nazywać Corolla. Gama tego drugiego modelu właśnie się rozrosła. Wersja Sports Tourer ma nie tylko zastąpić dotychczasowego Aurisa kombi, ale i zapełnić pustkę po wycofanym Avensisie kombi. Czy to się uda? Są na to szanse. I wreszcie nie odstrasza wyglądem!

Po 6 latach od premiery nadchodzi czas na zmianę warty w klasie kompaktowej u Toyoty. Dotychczasowego Aurisa, Aurisa Kombi i Corollę Sedan, wbrew wcześniejszym doniesieniom, zastąpi jednolita rodzina pod tą samą nazwą, Corolla – zupełnie, jak przed 2006 rokiem. Auris idzie w odstawkę.

Jedyne kombi Toyoty

Po przedstawionym w marcu hatchbacku, nadchodzi czas na uzupełnienie gamy modelowej. Za miesiąc na salonie w Paryżu zostanie przedstawiona odmiana kombi oraz sedan. Tę pierwszą od dzisiejszego poranka można już oglądać na oficjalnych fotografiach, które Toyota wypuściła do sieci. Kompaktowe kombi Toyoty tym razem nie tylko dojrzało pod względem stylistyki, ale i roli w gamie marki.

Toyota Corolla Sports Tourer, bo tak się nazywa, zastąpi nie tylko rodzinną wersję Aurisa, ale i większego Avensisa kombi, będąc od 2019 roku jedynym takim samochodem w ofercie. Następca Avensisa, Camry, nie będzie bowiem oferowany jako kombi. Nowa odmiana Corolli wygląda zaskakująco dobrze – uwagę zwraca ciekawie zarysowana sylwetka, która zgrabnie ukrywa walory transportowe.

Bagażnik Corolli Sports Tourer, według deklaracji, mieści bowiem niecałe 600 litrów bagażu, a rozstaw osi wynoszący 2700 cm należy do największych w klasie. Na tle poprzednika ma być wygodniej, przestronniej i mniej ciasno – na co narzekają pasażerowie obecnych Aurisów.

Co pod maską?

Od razu zaznaczamy – żadnych diesli. Toyota idzie z wiatrem zmian. Bazowa jednostka benzynowa ma pojemność 1,2 litra i rozwija moc 116 KM. Ponadto dwa warianty hybrydowe – 1,8 litrowy o łącznej mocy 122 KM oraz 2-litrowy o mocy 180 KM. We wnętrzu zapowiadana poprawa użytych materiałów wykończeniowych i wielki ekran w stylu modeli C-HR. I to wszystko. Do zobaczenia, rodziny, przedstawiciele handlowi i kierowcy Ubera.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Umarł Auris, umarł Avensis, niech żyje Toyota Corolla Sports Tourer
Umarł Auris, umarł Avensis, niech żyje Toyota Corolla Sports Tourer
Umarł Auris, umarł Avensis, niech żyje Toyota Corolla Sports Tourer

Toyota kontynuuje porządki w swojej gamie. Już niebawem z oferty zniknie model Avensis, a Auris znów będzie się nazywać Corolla. Gama tego drugiego modelu właśnie się rozrosła. Wersja Sports Tourer ma nie tylko zastąpić dotychczasowego Aurisa kombi, ale i zapełnić pustkę po wycofanym Avensisie kombi. Czy to się uda? Są na to szanse. I wreszcie nie odstrasza wyglądem!

Po 6 latach od premiery nadchodzi czas na zmianę warty w klasie kompaktowej u Toyoty. Dotychczasowego Aurisa, Aurisa Kombi i Corollę Sedan, wbrew wcześniejszym doniesieniom, zastąpi jednolita rodzina pod tą samą nazwą, Corolla – zupełnie, jak przed 2006 rokiem. Auris idzie w odstawkę.

Jedyne kombi Toyoty

Po przedstawionym w marcu hatchbacku, nadchodzi czas na uzupełnienie gamy modelowej. Za miesiąc na salonie w Paryżu zostanie przedstawiona odmiana kombi oraz sedan. Tę pierwszą od dzisiejszego poranka można już oglądać na oficjalnych fotografiach, które Toyota wypuściła do sieci. Kompaktowe kombi Toyoty tym razem nie tylko dojrzało pod względem stylistyki, ale i roli w gamie marki.

Toyota Corolla Sports Tourer, bo tak się nazywa, zastąpi nie tylko rodzinną wersję Aurisa, ale i większego Avensisa kombi, będąc od 2019 roku jedynym takim samochodem w ofercie. Następca Avensisa, Camry, nie będzie bowiem oferowany jako kombi. Nowa odmiana Corolli wygląda zaskakująco dobrze – uwagę zwraca ciekawie zarysowana sylwetka, która zgrabnie ukrywa walory transportowe.

Bagażnik Corolli Sports Tourer, według deklaracji, mieści bowiem niecałe 600 litrów bagażu, a rozstaw osi wynoszący 2700 cm należy do największych w klasie. Na tle poprzednika ma być wygodniej, przestronniej i mniej ciasno – na co narzekają pasażerowie obecnych Aurisów.

Co pod maską?

Od razu zaznaczamy – żadnych diesli. Toyota idzie z wiatrem zmian. Bazowa jednostka benzynowa ma pojemność 1,2 litra i rozwija moc 116 KM. Ponadto dwa warianty hybrydowe – 1,8 litrowy o łącznej mocy 122 KM oraz 2-litrowy o mocy 180 KM. We wnętrzu zapowiadana poprawa użytych materiałów wykończeniowych i wielki ekran w stylu modeli C-HR. I to wszystko. Do zobaczenia, rodziny, przedstawiciele handlowi i kierowcy Ubera.