FCA blokuje sprzedaż indyjskiej kopii Jeepa

Zdawałoby się, że zachodni producenci już dawno temu zobojętnieli w kwestii kopiowania ich rozwiązań przez producentów z Azji. Zazwyczaj ostrze kierowano na Chińczyków. Po latach ciszy budzi się koncern Fiat-Chrysler. Chce zablokować sprzedaż, tym razem, indyjskiej terenówki Mahindry, która podobno jest kopią Jeepa…

Mahindra&Mahindra to jeden, z gigantów indyjskiego przemysłu motoryzacyjnego. Choć w Europie firma od lat nieśmiało próbuje zaistnieć za pomocą nie najlepiej wykonanych i jeszcze gorzej wyglądających terenówek, to w świecie tzw. państw rozwijających się, radzi sobie na prawdę dobrze. Mało kto z Was pewnie wie, że to właśnie Mahindra uratowała kilka lat temu od bankructwa SsangYonga. Zachęcona dobrą kondycją finansową, w tym roku rozpoczęła ekspansję w Stanach Zjednoczonych.

Mahindra Roxor

Blokada Fiata

Pierwszym etapem podbicia serc Amerykanów ma być niewielka, rasowa terenówka Mahindra Roxor. Hindusi tak poważnie podeszli do sprawy, że zbudowali fabrykę w Auburn Hills w Michigan. Produkcja ruszyła, ale ambitne plany może pokrzyżować koncern Fiat-Chrysler Automobiles. Włosko-amerykański koncern właśnie złożył skargę na wygląd omawianego auta.

W czym problem? Jak podaje Bloomberg, zdaniem przedstawicieli FCA, terenówka Roxor kształtem większości paneli nadwozia zbytnio przypomina design Jeepów. W szczególności chodzi oczywiście o kultowego Willysa. Aby łatwiej uzmysłowić urzędnikom pretensje koncernu, do skargi załączono zdjęcia porównujące Jeepa do Mahindry.

Oryginał – Jeep Wrangler z 1980 roku.
źródło: racing.com

Poznajcie oskarżonego

Abstrahując na moment od kwestii skargi, podajmy nieco informacji na temat oskarżonego, czyli modelu Roxor. Ta mała terenówka to kontynuacja produkowanego od 2010 modelu Thar, który zaczynał od roli auta na wewnętrzny, indyjski rynek. Spartańsko wykonane auto ma celować w ten target klientów, którym nie przeszkadzał Land Rover Defender.

Pod maską Roxora znajduje się 2,5 litrowy, czterocylindrowy diesel o zaskakująco skromnej mocy 62 KM i 195 Nm momentu obrotowego. Biegi kierowca zmienia za pomocą pięciostopniowej przekładni manualnej. V-max? 72 km/h. To nie jest auto do jazdy po asfalcie…

Czy Mahindra faktycznie skopiowała Jeepa… To już oceńcie sami.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

FCA blokuje sprzedaż indyjskiej kopii Jeepa
FCA blokuje sprzedaż indyjskiej kopii Jeepa
FCA blokuje sprzedaż indyjskiej kopii Jeepa

Zdawałoby się, że zachodni producenci już dawno temu zobojętnieli w kwestii kopiowania ich rozwiązań przez producentów z Azji. Zazwyczaj ostrze kierowano na Chińczyków. Po latach ciszy budzi się koncern Fiat-Chrysler. Chce zablokować sprzedaż, tym razem, indyjskiej terenówki Mahindry, która podobno jest kopią Jeepa…

Mahindra&Mahindra to jeden, z gigantów indyjskiego przemysłu motoryzacyjnego. Choć w Europie firma od lat nieśmiało próbuje zaistnieć za pomocą nie najlepiej wykonanych i jeszcze gorzej wyglądających terenówek, to w świecie tzw. państw rozwijających się, radzi sobie na prawdę dobrze. Mało kto z Was pewnie wie, że to właśnie Mahindra uratowała kilka lat temu od bankructwa SsangYonga. Zachęcona dobrą kondycją finansową, w tym roku rozpoczęła ekspansję w Stanach Zjednoczonych.

Mahindra Roxor

Blokada Fiata

Pierwszym etapem podbicia serc Amerykanów ma być niewielka, rasowa terenówka Mahindra Roxor. Hindusi tak poważnie podeszli do sprawy, że zbudowali fabrykę w Auburn Hills w Michigan. Produkcja ruszyła, ale ambitne plany może pokrzyżować koncern Fiat-Chrysler Automobiles. Włosko-amerykański koncern właśnie złożył skargę na wygląd omawianego auta.

W czym problem? Jak podaje Bloomberg, zdaniem przedstawicieli FCA, terenówka Roxor kształtem większości paneli nadwozia zbytnio przypomina design Jeepów. W szczególności chodzi oczywiście o kultowego Willysa. Aby łatwiej uzmysłowić urzędnikom pretensje koncernu, do skargi załączono zdjęcia porównujące Jeepa do Mahindry.

Oryginał – Jeep Wrangler z 1980 roku.
źródło: racing.com

Poznajcie oskarżonego

Abstrahując na moment od kwestii skargi, podajmy nieco informacji na temat oskarżonego, czyli modelu Roxor. Ta mała terenówka to kontynuacja produkowanego od 2010 modelu Thar, który zaczynał od roli auta na wewnętrzny, indyjski rynek. Spartańsko wykonane auto ma celować w ten target klientów, którym nie przeszkadzał Land Rover Defender.

Pod maską Roxora znajduje się 2,5 litrowy, czterocylindrowy diesel o zaskakująco skromnej mocy 62 KM i 195 Nm momentu obrotowego. Biegi kierowca zmienia za pomocą pięciostopniowej przekładni manualnej. V-max? 72 km/h. To nie jest auto do jazdy po asfalcie…

Czy Mahindra faktycznie skopiowała Jeepa… To już oceńcie sami.