Blokada prędkości przy 150 km/h? Nowy projekt Komisji Europejskiej

Intensywnie trwa poszukiwanie sposobów na radykalne ograniczenie ilości ofiar na drogach. Propozycja wprowadzenia zaostrzonych ograniczeń prędkości to już nie wszystko. Komisja Europejska proponuje – wprowadźmy fabryczne ograniczniki prędkości do 150 km/h!

Komisja Europejska intensywnie pracuje nad rozwiązaniami prawnymi, które pomogą zwiększyć poziom bezpieczeństwa na drogach Starego Kontynentu. Tylko w 2017 roku na drogach zginęło łącznie tutaj 25 tysięcy osób, do czego duży, niechlubny wkład ma m.in. Polska, i to mimo tendencji spadkowej w naszych statystykach. Jednym, z głównych czynników, które przyczyniają się do brutalnych w konsekwencjach wypadków jest często prędkość.

Z tego względu słyszymy regularnie o różnych, coraz bardziej kontrowersyjnych pomysłach. Miesiąc temu mogliście u nas przeczytać o pomyśle obniżenia ograniczeń prędkości do 30 km/h w niektórych obszarach miejskich i 70 km/h poza terenem zabudowanym. Podawano argument WHO – zmniejszenie prędkości już o 5 km/h daje nam szansę na uniknięcie wielu ciężkich obrażeń w razie wypadku. Projekt jest dopiero na początku legislacyjnej ścieżki, jednak kto wie – być może w przyszłości wejdzie w życie.

Autostrada A4
150 km/h i to wszystko

To jednak nie wszystko. Wraz planem zmniejszenia obecnych statystyk zabitych na drogach do 2030 roku, z Komisji Europejskiej płynie kolejny kontrowersyjny pomysł. Tym razem chodzi o wprowadzenie obowiązku montowania w nowych samochodach sygnalizatorów przekroczenia dopuszczalnej prędkości, które będą badać także przebieg jazdy. Ma to pozwolić w ustaleniu przyczyn wypadków. Brzmi dobrze, komu to przeszkadza? Poczekajcie na trzeci element.

Obejmuje ona także propozycję montażu blokad przekroczenia prędkości po osiągnięciu 150 km/h. Z badań, które zamieszczono w Preparatory Work for EU Safety Strategy napisano, że już samo istnienie opcji ogranicznika prędkości, z którego kierowca może skorzystać, może obniżyć ilość wypadków o 21%. Wspomniana fabryczna blokada – może ograniczyć ilość śmierci na drogach o połowę.

Tyle teorii.

źródło: Polsat News

Komentarze

Najnowsze

  •  

    Toyota może wskrzesić modele Celica i MR2!

    Jeszcze niedawno wydawać się mogło, że Toyota porzuciła już na dobre tworzenie gamy sportowych samochodów. Jedynym rasowym autem tego typu jest obecnie...
    21 września 2018

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Blokada prędkości przy 150 km/h? Nowy projekt Komisji Europejskiej
Blokada prędkości przy 150 km/h? Nowy projekt Komisji Europejskiej
Blokada prędkości przy 150 km/h? Nowy projekt Komisji Europejskiej

Intensywnie trwa poszukiwanie sposobów na radykalne ograniczenie ilości ofiar na drogach. Propozycja wprowadzenia zaostrzonych ograniczeń prędkości to już nie wszystko. Komisja Europejska proponuje – wprowadźmy fabryczne ograniczniki prędkości do 150 km/h!

Komisja Europejska intensywnie pracuje nad rozwiązaniami prawnymi, które pomogą zwiększyć poziom bezpieczeństwa na drogach Starego Kontynentu. Tylko w 2017 roku na drogach zginęło łącznie tutaj 25 tysięcy osób, do czego duży, niechlubny wkład ma m.in. Polska, i to mimo tendencji spadkowej w naszych statystykach. Jednym, z głównych czynników, które przyczyniają się do brutalnych w konsekwencjach wypadków jest często prędkość.

Z tego względu słyszymy regularnie o różnych, coraz bardziej kontrowersyjnych pomysłach. Miesiąc temu mogliście u nas przeczytać o pomyśle obniżenia ograniczeń prędkości do 30 km/h w niektórych obszarach miejskich i 70 km/h poza terenem zabudowanym. Podawano argument WHO – zmniejszenie prędkości już o 5 km/h daje nam szansę na uniknięcie wielu ciężkich obrażeń w razie wypadku. Projekt jest dopiero na początku legislacyjnej ścieżki, jednak kto wie – być może w przyszłości wejdzie w życie.

Autostrada A4
150 km/h i to wszystko

To jednak nie wszystko. Wraz planem zmniejszenia obecnych statystyk zabitych na drogach do 2030 roku, z Komisji Europejskiej płynie kolejny kontrowersyjny pomysł. Tym razem chodzi o wprowadzenie obowiązku montowania w nowych samochodach sygnalizatorów przekroczenia dopuszczalnej prędkości, które będą badać także przebieg jazdy. Ma to pozwolić w ustaleniu przyczyn wypadków. Brzmi dobrze, komu to przeszkadza? Poczekajcie na trzeci element.

Obejmuje ona także propozycję montażu blokad przekroczenia prędkości po osiągnięciu 150 km/h. Z badań, które zamieszczono w Preparatory Work for EU Safety Strategy napisano, że już samo istnienie opcji ogranicznika prędkości, z którego kierowca może skorzystać, może obniżyć ilość wypadków o 21%. Wspomniana fabryczna blokada – może ograniczyć ilość śmierci na drogach o połowę.

Tyle teorii.

źródło: Polsat News