Zobacz, jak ciężka jest wymiana oleju w Bugatti Veyron

Wymiana oleju to jedna z tych czynności związanych z użytkowaniem samochodu, która nie należy do wybitnie trudnych. Mowa oczywiście o samochodach osobowych, bo w przypadku superaut sprawa wygląda zupełnie inaczej. Jeśli właściciel np. Bugatti Veyrona zechce dokonać wspomnianej czynności – wówczas może okazać to się o wiele trudniejszym przedsięwzięciem, niż może się wydawać.

Supersamochody są wyjątkowe dosłownie pod każdym względem. Wyróżniają ich nie tylko astronomiczne ceny, klaustrofobiczne wnętrza, majestatyczne gabaryty, potężne jednostki napędowe słyszane z kilku kilometrów, ale i specyfika codziennej eksploatacji. Nie jest sekretem, że eksploatowanie superaut jest wyjątkowo kosztowne i problematyczne. Serwisów jest mało, a problematyczne są nawet tak prozaiczne z pozoru czynności, jak wymiana części lub oleju.

I to właśnie o olej rozchodzi się w przypadku Bugatti Veyrona. Ten wyjątkowy supersamochód to jedno, z najsłynniejszych aut w historii tej francuskiej marki. Jeden, z jego amerykańskich właścicieli postanowił pochwalić się jak żmudny jest proces wymiany oleju w tym samochodzie. Jego koszty i czas przeprowadzania zwalają z nóg, dlatego właściciel poradził sobie sam.

Wymiana oleju – nie takie proste

W Veyronie nie wystarczyć otworzyć maski i odkręcić zakrętki. Superauto trzeba umieścić na podnośniku, następnie zdemontować tylne panele nadwozia. Gdy to mechanicy będą mieli z głowy, przychodzi czas na demontaż obu tylnych kół. Potem czas na usunięcie spoilera i osłony komory silnika. Dopiero to pozwoli serwisantom odpowiednio przejść do tej czasochłonnej czynności.

Wraz z wymianą oleju, w Veyronie zawsze trzeba wymienić w takiej sytuacji filtry powietrza. Potem trzeba dostać się do aż 16 wtyczek olejowych. I tutaj mamy finał – można spuścić stary olej, po odczekaniu dolewając nowy.

Cały proces zajmuje sporo czasu, jednak w usprawnieniu tego bez wątpienia pomaga zespół właściciela Veyrona, któy z nim współpracuje. Oszczędność jest nie byle jaka – serwis Bugatti robi to w 27 godzin i życzy sobie za wymianę oleju, bagatela, 21 tysięcy dolarów – ok. 78 tysięcy złotych.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Zobacz, jak ciężka jest wymiana oleju w Bugatti Veyron
Zobacz, jak ciężka jest wymiana oleju w Bugatti Veyron
Zobacz, jak ciężka jest wymiana oleju w Bugatti Veyron

Wymiana oleju to jedna z tych czynności związanych z użytkowaniem samochodu, która nie należy do wybitnie trudnych. Mowa oczywiście o samochodach osobowych, bo w przypadku superaut sprawa wygląda zupełnie inaczej. Jeśli właściciel np. Bugatti Veyrona zechce dokonać wspomnianej czynności – wówczas może okazać to się o wiele trudniejszym przedsięwzięciem, niż może się wydawać.

Supersamochody są wyjątkowe dosłownie pod każdym względem. Wyróżniają ich nie tylko astronomiczne ceny, klaustrofobiczne wnętrza, majestatyczne gabaryty, potężne jednostki napędowe słyszane z kilku kilometrów, ale i specyfika codziennej eksploatacji. Nie jest sekretem, że eksploatowanie superaut jest wyjątkowo kosztowne i problematyczne. Serwisów jest mało, a problematyczne są nawet tak prozaiczne z pozoru czynności, jak wymiana części lub oleju.

I to właśnie o olej rozchodzi się w przypadku Bugatti Veyrona. Ten wyjątkowy supersamochód to jedno, z najsłynniejszych aut w historii tej francuskiej marki. Jeden, z jego amerykańskich właścicieli postanowił pochwalić się jak żmudny jest proces wymiany oleju w tym samochodzie. Jego koszty i czas przeprowadzania zwalają z nóg, dlatego właściciel poradził sobie sam.

Wymiana oleju – nie takie proste

W Veyronie nie wystarczyć otworzyć maski i odkręcić zakrętki. Superauto trzeba umieścić na podnośniku, następnie zdemontować tylne panele nadwozia. Gdy to mechanicy będą mieli z głowy, przychodzi czas na demontaż obu tylnych kół. Potem czas na usunięcie spoilera i osłony komory silnika. Dopiero to pozwoli serwisantom odpowiednio przejść do tej czasochłonnej czynności.

Wraz z wymianą oleju, w Veyronie zawsze trzeba wymienić w takiej sytuacji filtry powietrza. Potem trzeba dostać się do aż 16 wtyczek olejowych. I tutaj mamy finał – można spuścić stary olej, po odczekaniu dolewając nowy.

Cały proces zajmuje sporo czasu, jednak w usprawnieniu tego bez wątpienia pomaga zespół właściciela Veyrona, któy z nim współpracuje. Oszczędność jest nie byle jaka – serwis Bugatti robi to w 27 godzin i życzy sobie za wymianę oleju, bagatela, 21 tysięcy dolarów – ok. 78 tysięcy złotych.