Skoda Favorit zamiast Skody Rapid ma być klasycznym kompaktem

Powoli nadchodzi czas modelu Rapid, który produkowany jest już od 6 lat. Skoda nie jest w pełni zadowolona z tego modelu i już w przyszłym roku chce go radykalnie odmienić. Zmieni się nie tylko format, ale i nazwa – do łask może wrócić emblemat Favorit.

Nazwa “Rapid” ma o wiele dłuższą historię, niż może się wydawać. Pojawiła się ona już przed II Wojną Światową, w 1935 roku na rzecz małego, trzydrzwiowego samochodu. Po latach Skoda postanowiła wrócić do tej nazwy na rzecz kompaktowego coupe, które oparte było na kultowej Skodzie 742. I to właśnie z tym modelem emblemat był przez lata najlepiej kojarzony, budząc sportowe i nostalgiczne odczucia.

Pomost między Fabią, a Octavią

Niektórzy byli pewnie zdziwieni, gdy w 2012 roku Skoda postanowiła wskrzesić kultową nazwę na rzecz… małego liftbacka. Krótsze i przede wszystkim węższe od Octavii powstało w ramach pomostu pomiędzy nią, a Fabią. Trudne do jednoznacznego sklasyfikowania auto miało być propozycją dla mniej wymagających klientów, dla których najpopularniejszy model Skody jest za duży.

Skoda Rapid Spaceback

Jako uzupełnienie oferty w 2013 roku przedstawiono model Rapid Spaceback, który został po prostu – hatchbackiem. Choć technicznie było to auto bliższe klasie miejskiej, aniżeli kompaktowej, to wymiary podciągnęły Spacebacka pod segment kompaktów. W ten sposób samochód pełni dziś rolę konkurenta np. dla Fiata Tipo czy też Toyoty Auris.

Golf od Skody – nareszcie!

Układ trwa do dzisiaj, jednak po latach okazuje się, że Czesi nie są z niego zadowoleni i tak na prawdę sami nie wiedzieli, czego chcieli. Teraz bowiem słyszymy narzekania, że Rapid Liftback podbiera klientów Octavii i ciężko znaleźć dla niego konkurencję. Spaceback z kolei wciąż jest tylko namiastką kompakta i ciężko zestawić ją z większością konkurencji. Czas to zmienić – mówi dla Autocara szef sprzedaży Skody, Alain Favey.

Skoda Rapid Spaceback

Już w przyszłym roku na rynek trafi następca, który zyska zupełnie nową koncepcję – nie będzie oferowany jako liftback i hatchback, lecz wyłącznie z tym drugim nadwoziem. Ma zyskać dojrzalszy charakter, mniej pudełkowate proporcje i wreszcie – ma zostać klasycznym, kompaktowym hatchbackiem. Czymś, czego Skoda nie miała nigdy – Octavia nigdy nie dostała zielonego światła na ścięty tył, zyska je jednak nowy model.

Co ciekawe, samochód na 100% zyska zupełnie nową nazwę. Zdaniem Auto Świata, pierwszy prawdziwy kompaktowy hatchback Skody w historii może przywrócić do łask nazwę… Favorit. Auto napędzane będzie silnikami od 1.0 do 1.5 litra pojemności i utrzymane będzie w najnowszym kierunku stylistycznym Skody. We wnętrzu – nowy system multimedialny, a platforma pochodzić będzie z nowego Seata Ibizy i Volkswagena T-Roc.

Komentarze

Najnowsze

  •  

    TEST: Volvo XC60 D4 Inscription 190 KM

    Czego można więcej odczekiwać od auta, niż to co oferuje dobrze wyposażone Volvo XC60? Na chwilę obecną nic mi nie przychodzi do...
    18 października 2018

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Skoda Favorit zamiast Skody Rapid ma być klasycznym kompaktem
Skoda Favorit zamiast Skody Rapid ma być klasycznym kompaktem
Skoda Favorit zamiast Skody Rapid ma być klasycznym kompaktem

Powoli nadchodzi czas modelu Rapid, który produkowany jest już od 6 lat. Skoda nie jest w pełni zadowolona z tego modelu i już w przyszłym roku chce go radykalnie odmienić. Zmieni się nie tylko format, ale i nazwa – do łask może wrócić emblemat Favorit.

Nazwa “Rapid” ma o wiele dłuższą historię, niż może się wydawać. Pojawiła się ona już przed II Wojną Światową, w 1935 roku na rzecz małego, trzydrzwiowego samochodu. Po latach Skoda postanowiła wrócić do tej nazwy na rzecz kompaktowego coupe, które oparte było na kultowej Skodzie 742. I to właśnie z tym modelem emblemat był przez lata najlepiej kojarzony, budząc sportowe i nostalgiczne odczucia.

Pomost między Fabią, a Octavią

Niektórzy byli pewnie zdziwieni, gdy w 2012 roku Skoda postanowiła wskrzesić kultową nazwę na rzecz… małego liftbacka. Krótsze i przede wszystkim węższe od Octavii powstało w ramach pomostu pomiędzy nią, a Fabią. Trudne do jednoznacznego sklasyfikowania auto miało być propozycją dla mniej wymagających klientów, dla których najpopularniejszy model Skody jest za duży.

Skoda Rapid Spaceback

Jako uzupełnienie oferty w 2013 roku przedstawiono model Rapid Spaceback, który został po prostu – hatchbackiem. Choć technicznie było to auto bliższe klasie miejskiej, aniżeli kompaktowej, to wymiary podciągnęły Spacebacka pod segment kompaktów. W ten sposób samochód pełni dziś rolę konkurenta np. dla Fiata Tipo czy też Toyoty Auris.

Golf od Skody – nareszcie!

Układ trwa do dzisiaj, jednak po latach okazuje się, że Czesi nie są z niego zadowoleni i tak na prawdę sami nie wiedzieli, czego chcieli. Teraz bowiem słyszymy narzekania, że Rapid Liftback podbiera klientów Octavii i ciężko znaleźć dla niego konkurencję. Spaceback z kolei wciąż jest tylko namiastką kompakta i ciężko zestawić ją z większością konkurencji. Czas to zmienić – mówi dla Autocara szef sprzedaży Skody, Alain Favey.

Skoda Rapid Spaceback

Już w przyszłym roku na rynek trafi następca, który zyska zupełnie nową koncepcję – nie będzie oferowany jako liftback i hatchback, lecz wyłącznie z tym drugim nadwoziem. Ma zyskać dojrzalszy charakter, mniej pudełkowate proporcje i wreszcie – ma zostać klasycznym, kompaktowym hatchbackiem. Czymś, czego Skoda nie miała nigdy – Octavia nigdy nie dostała zielonego światła na ścięty tył, zyska je jednak nowy model.

Co ciekawe, samochód na 100% zyska zupełnie nową nazwę. Zdaniem Auto Świata, pierwszy prawdziwy kompaktowy hatchback Skody w historii może przywrócić do łask nazwę… Favorit. Auto napędzane będzie silnikami od 1.0 do 1.5 litra pojemności i utrzymane będzie w najnowszym kierunku stylistycznym Skody. We wnętrzu – nowy system multimedialny, a platforma pochodzić będzie z nowego Seata Ibizy i Volkswagena T-Roc.