Opel chce raz na zawsze zerwać z przeszłością pod skrzydłami General Motors. Objawia się to nowymi płytami podłogowymi, silnikami i podzespołami do nowej rodziny z PSA. Niebawem przyjdzie najbardziej radykalny krok – nowe samochody marki już niebawem otrzymają zupełnie nowy design. Pierwsza będzie nowa Corsa.

Czas leci, minął już równy rok od przejęcia niemieckiego Opla przez francuski koncern PSA Peugeot-Citroen. Szefostwo motoryzacyjnego imperium z prezesem Carlosem Tavaresem chce uczynić markę z Rüsselsheim jak najbardziej rentowną. Z tego względu opracowywane są plany restrukturyzacji oraz uniknięcia zbędnych kosztów przy konstrukcji nowych modeli. Tym sposobem wszystkie nowe modele Opla będą oparte na płytach podłogowych samochodów Peugeota i Citroena, dzieląc do tego z nimi silniki, a nawet i fabrykę – jak Opel Grandland X i Peugeot 3008.

Byle zapomnieć o General Motors

Opisane czynności to jednak wciąż tylko część planu, którego wisienką na torcie będzie wprowadzenie zupełnie nowej estetyki marki. Z początkiem nowej dekady samochody Opla mają być projektowane według zupełnie nowego kierunku. Marka chce zerwać z wizerunkiem z czasów General Motors, choć przecież ostatnią zmianę w stylistyce wprowadzono dopiero 3 lata temu i nie zdążono jej wdrożyć do końca.

Pierwsza nową twarz zyska Corsa, która trafi na rynek w 2019 roku.

Przedefiniowany design Opla ma odznaczać się stylistyką przodu na planie krzyża. Reflektory mają być małe jak nigdy, a logo zostanie bardziej wyeksponowane. Nowe Ople będą oszczędniejsze w formie i bardziej minimalistyczne, ale i zarazem – eleganckie. Pierwszą namacalną zapowiedzią omawianego języka stylistycznego będzie prototyp o nieznanej jeszcze nazwie. Zadebiutuje on jesienią tego roku i będzie przedsmakiem tego, co zobaczymy w przyszłym roku.

To właśnie w 2019 roku bowiem poznamy wreszcie nową Corsę, która zastąpi wówczas, uwaga, 13-letnią konstrukcję, którą ratowano w 2014 gruntowną modernizacją. Auto jako pierwsze nosić będzie nową twarz, bazując na płycie podłogowej nowego Peugeota 208 (także trafi na rynek za rok). Skąd w ogóle takie opóźnienie z tą nową Corsą? Auto było praktycznie skończone wiosną 2017 roku, kiedy to Opla kupiło PSA i powiedziało dość – już nowa Insignia wystarczy, więcej aut opracowanych przez General Motors nie wypuścimy. Tym sposobem Corsę zaprojektowano od nowa, dając jej architekturę od nowego właściciela.