Seat Leon Cupra będzie o 10 KM słabszy – winne normy emisji spalin

Seat Leon w sportowej odmianie Cupra od teraz będzie nieco słabszy. Zamiast 300 KM, topowy wariant będzie teraz napędzany silnikiem o mocy 290 KM. Wszystko z powodu norm spalin, jakie określa światowa organizacja WLTP. Co ciekawe, moc w wersji kombi pozostanie bez zmian.

Normy spalin szczególnie bezlitośnie traktują samochody sportowe, które mimo posiadania pod swoimi maskami nowoczesnych i dopracowanych jednostek – nie są często w stanie sprostać coraz bardziej restrykcyjnym regulacjom. Warto docenić koncern Volkswagena, że tym razem zamiast montować ukryte oprogramowanie fałszujące wyniki emisji spalin zdecydował się na czystszą zagrywkę. Wskutek zaktualizowanych restrykcji – Leon Cupra ma teraz pod maską 10 KM mniej. Co zrobić, takie regulacje.

Rozwój Cupry

Produkowane od 1999 roku kompaktowe hiszpańskie auto doczekało się już trzech generacji. Najmocniejsza odmiana Leona, czyli kultowa Cupra, na przestrzeni lat rozwijała sukcesywnie coraz więcej mocy. Maksymalnie pierw było to 225 KM, następnie 261 KM, obecnie rosnąc do granicy 300 KM. Tak było, bowiem Cupra w wersji hatchback ponownie w topowym wariancie rozwija moc z dwójką z przodu.

Seat Leon Cupra ST

Dodajemy, że w wersji hatchback, bowiem wersja ST (kombi)… dalej będzie napędzana silnikiem o tej samej mocy, 300 KM. Gdzie tu logika?

Rozchodzi się o napęd. Hatchback jest oferowany tylko w wersji przednionapędowej, z kolei kombi – z napędem na obie osie. I to właśnie ten rodzaj napędu uchronił 300-konny silnik od całkowitego zniknięcia z gamy Leona Cupra. Na razie nie wiadomo jakim zużyciem paliwa i przede wszystkim wskaźnikiem emisji CO2 będzie się szczycił sportowy kompakt Seata po kuracji. Obecnie 2-litrowa turbodoładowana jednostka emituje do atmosfery 158 g/km.

źródło: Car Advice

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Seat Leon Cupra będzie o 10 KM słabszy – winne normy emisji spalin
Seat Leon Cupra będzie o 10 KM słabszy – winne normy emisji spalin
Seat Leon Cupra będzie o 10 KM słabszy – winne normy emisji spalin

Seat Leon w sportowej odmianie Cupra od teraz będzie nieco słabszy. Zamiast 300 KM, topowy wariant będzie teraz napędzany silnikiem o mocy 290 KM. Wszystko z powodu norm spalin, jakie określa światowa organizacja WLTP. Co ciekawe, moc w wersji kombi pozostanie bez zmian.

Normy spalin szczególnie bezlitośnie traktują samochody sportowe, które mimo posiadania pod swoimi maskami nowoczesnych i dopracowanych jednostek – nie są często w stanie sprostać coraz bardziej restrykcyjnym regulacjom. Warto docenić koncern Volkswagena, że tym razem zamiast montować ukryte oprogramowanie fałszujące wyniki emisji spalin zdecydował się na czystszą zagrywkę. Wskutek zaktualizowanych restrykcji – Leon Cupra ma teraz pod maską 10 KM mniej. Co zrobić, takie regulacje.

Rozwój Cupry

Produkowane od 1999 roku kompaktowe hiszpańskie auto doczekało się już trzech generacji. Najmocniejsza odmiana Leona, czyli kultowa Cupra, na przestrzeni lat rozwijała sukcesywnie coraz więcej mocy. Maksymalnie pierw było to 225 KM, następnie 261 KM, obecnie rosnąc do granicy 300 KM. Tak było, bowiem Cupra w wersji hatchback ponownie w topowym wariancie rozwija moc z dwójką z przodu.

Seat Leon Cupra ST

Dodajemy, że w wersji hatchback, bowiem wersja ST (kombi)… dalej będzie napędzana silnikiem o tej samej mocy, 300 KM. Gdzie tu logika?

Rozchodzi się o napęd. Hatchback jest oferowany tylko w wersji przednionapędowej, z kolei kombi – z napędem na obie osie. I to właśnie ten rodzaj napędu uchronił 300-konny silnik od całkowitego zniknięcia z gamy Leona Cupra. Na razie nie wiadomo jakim zużyciem paliwa i przede wszystkim wskaźnikiem emisji CO2 będzie się szczycił sportowy kompakt Seata po kuracji. Obecnie 2-litrowa turbodoładowana jednostka emituje do atmosfery 158 g/km.

źródło: Car Advice