Porsche Taycan – konkurent Tesli trafi na rynek w 2020 roku

Pierwszy, skonstruowany od podstaw samochód elektryczny Porsche, będzie nazywać się Taycan. Czterodrzwiowy sedan postawi sobie za cel zmierzenie się m.in. z Teslą Model S. Seryjna wersja prototypu Mission E z 2015 roku każe na siebie jednak jeszcze trochę poczekać. Premiera jest planowana na przyszły rok.

Porsche Mission E zadebiutował jesienią 2015 roku, przedstawiając wizję elektrycznej limuzyny przyszłości autorstwa niemieckiej marki. Już wtedy wydawało się jasne, że przedstawicielom Porsche należy zadawać pytanie nie czy, a kiedy na rynek trafi seryjna wersja elektrycznego auta. Właśnie poznaliśmy oficjalną nazwę, a także datę debiutu.

Mów mu Taycan

Czteromiejscowy samochód z dwoma parami drzwi będzie nosić nazwę Taycan. Język, z jakiego nią zaczerpnięto nie jest znany, jednak Porsche zdecydowało się pochwalić się znaczeniem – młody koń. Brzmieniowo “Taycan” zgrabnie dopasuje się do innych imion marki z Zuffenhausen, jak np. Macan lub Cayman.

Producent zapowiedział, że jego przyszła nowość będzie rozwijać moc we flagowej odmianie 600 KM i rozpędzać się do 100 km/h w 3,5 sekundy jednocześnie mogąc przejechać 500 kilometrów na jednym ładowaniu. Bazowa wersja ma być słabsza o niecałe 200 KM, rozwijając dokładnie 402 KM mocy.

Porsche Taycan podczas testów przedprodukcyjnych.

Kiedy debiut?

Niemiecki konkurent Tesli wielkościowo powinien kwalifikować się na segment E, w przyszłości biorąc na celownik także przyszły model od Audi – model e-tron GT. Cena? Mówi się 85 tysiącach dolarów, czyli przy obecnym kursie nieco ponad 300 tysięcy złotych. Sporo, ale pamiętajmy że mówimy o klasie premium wśród aut elektrycznych, a spalinowe modele Porsche to zresztą podobna półka cenowa.

Debiut Taycana planowany jest na przyszły rok, a w zaawansowanym stadium są już testy przedprodukcyjne pod głębokim masowaniem. Producent wiąże z elektryczną limuzyną duże nadzieje, podwajając swoje nakłady na elektryczne auta do 6 miliardów euro do 2022 roku.

źródło: Car Advice

Komentarze

Najnowsze

  •  

    TEST: Volvo XC60 D4 Inscription 190 KM

    Czego można więcej odczekiwać od auta, niż to co oferuje dobrze wyposażone Volvo XC60? Na chwilę obecną nic mi nie przychodzi do...
    18 października 2018

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Porsche Taycan – konkurent Tesli trafi na rynek w 2020 roku
Porsche Taycan – konkurent Tesli trafi na rynek w 2020 roku
Porsche Taycan – konkurent Tesli trafi na rynek w 2020 roku

Pierwszy, skonstruowany od podstaw samochód elektryczny Porsche, będzie nazywać się Taycan. Czterodrzwiowy sedan postawi sobie za cel zmierzenie się m.in. z Teslą Model S. Seryjna wersja prototypu Mission E z 2015 roku każe na siebie jednak jeszcze trochę poczekać. Premiera jest planowana na przyszły rok.

Porsche Mission E zadebiutował jesienią 2015 roku, przedstawiając wizję elektrycznej limuzyny przyszłości autorstwa niemieckiej marki. Już wtedy wydawało się jasne, że przedstawicielom Porsche należy zadawać pytanie nie czy, a kiedy na rynek trafi seryjna wersja elektrycznego auta. Właśnie poznaliśmy oficjalną nazwę, a także datę debiutu.

Mów mu Taycan

Czteromiejscowy samochód z dwoma parami drzwi będzie nosić nazwę Taycan. Język, z jakiego nią zaczerpnięto nie jest znany, jednak Porsche zdecydowało się pochwalić się znaczeniem – młody koń. Brzmieniowo “Taycan” zgrabnie dopasuje się do innych imion marki z Zuffenhausen, jak np. Macan lub Cayman.

Producent zapowiedział, że jego przyszła nowość będzie rozwijać moc we flagowej odmianie 600 KM i rozpędzać się do 100 km/h w 3,5 sekundy jednocześnie mogąc przejechać 500 kilometrów na jednym ładowaniu. Bazowa wersja ma być słabsza o niecałe 200 KM, rozwijając dokładnie 402 KM mocy.

Porsche Taycan podczas testów przedprodukcyjnych.

Kiedy debiut?

Niemiecki konkurent Tesli wielkościowo powinien kwalifikować się na segment E, w przyszłości biorąc na celownik także przyszły model od Audi – model e-tron GT. Cena? Mówi się 85 tysiącach dolarów, czyli przy obecnym kursie nieco ponad 300 tysięcy złotych. Sporo, ale pamiętajmy że mówimy o klasie premium wśród aut elektrycznych, a spalinowe modele Porsche to zresztą podobna półka cenowa.

Debiut Taycana planowany jest na przyszły rok, a w zaawansowanym stadium są już testy przedprodukcyjne pod głębokim masowaniem. Producent wiąże z elektryczną limuzyną duże nadzieje, podwajając swoje nakłady na elektryczne auta do 6 miliardów euro do 2022 roku.

źródło: Car Advice