Land Rover Discovery od teraz ze Słowacji – a mogła to być Polska!

Land Rover przeprowadza zmiany w swoim portfolio. Z oferty submarki Range Rover znika trzydrzwiowy wariant Evoque, a w przypadku Discovery zajdzie mała dewolucja – po raz pierwszy w niespełna trzydziestoletniej historii tego modelu nie będzie on produkowany na Wyspach Brytyjskich. Od teraz duży SUV będzie powstawał Słowacji. Było blisko – istotnie, mogła to być Polska…

Land Rover w najbliższym czasie przeprowadzi kilka istotnych zmian w swojej i gamie podległego mu Range Rovera. Uszczupli się oferta kompaktowego Evoque, które zresztą i tak niedługo doczeka się drugiego wcielenia. Ponadto, do nowej fabryki przeniesiona zostanie produkcja kultowego modelu – Discovery już nie będzie więcej wytwarzane w Wielkiej Brytanii. Trzeba zrobić miejsce samochodom elektrycznym i zająć czymś pracowników nowej fabryki na Słowacji.

Nie warto dla 5% udziału w rynku

Na początek – koniec trzydrzwiowego Range Rovera Evoque. Choć to właśnie ta wersja zadebiutowała jako pierwsza i była ochoczo promowana w materiałach prasowych w momencie premiery – jej powodzenie wśród klientów okazało się rozczarowujące. Pięciodrzwiową odmianę przez 7 lat produkcji Evoque wybrało… 95% klientów. Oznacza to, że produkcja wersji bez jednej pary drzwi jest nieopłacalna. Co ciekawe, w gamie Evoque jest jeszcze jeden model – cabriolet. Wolimy nie myśleć, jaki procent sprzedaży stanowi i jakie argumenty mają za nią księgowi, którzy nie podjęli decyzji o wycofaniu z oferty tego kuriozalnego wariantu nadwoziowego.

Range Rover Evoque Coupe

Spodziewamy się, że nadchodząca wielkimi krokami, druga generacja Evoque, prawdopodobnie trafi na rynek w jednym wariancie – klasycznym, pięciodrzwiowym. Jej premiera ma nastąpić w przyszłym roku, a stylistycznie ma nastąpić ostrożna ewolucja. W końcu Evoque to stylistyczna i ponadczasowa perełka.

Z ziemi angielskiej do Polski… znaczy się, na Słowację

Przenosimy się teraz do gamy Land Rovera, który z kolei chce zakończyć produkcję swojej wizytówki w lokalnych zakładach ulokowanych w angielskim Solihull. Po 29 latach produkcja Discovery zostanie przeniesiona na Słowację, gdzie właśnie dobiega końca budowa nowych zakładów Jaguara i Land Rovera. Co ciekawe, lokalizacja tego kompleksu produkcyjnego, który końcowo ulokowano w mieście Nitra, pierwotnie wcale nie była taka pewna. Wstępnie brano pod uwagę m.in. Polskę!

Negocjacje, prowadzone w 2015 roku przez wicepremiera Janusza Piechocińskiego zakończyły się jednak fiaskiem. Słowacy przedstawili bardziej atrakcyjną, od strony finansowej, ofertę. Nie będziemy o to walczyć z wszelką cenę – bronił się wtedy ówczesny wicepremier z Polskiego Stronnictwa Ludowego. Niestety, była to kolejna przegrana inwestycja, bowiem wcześniej Polska utraciła szansę na budowę fabryki przez PSA i Kię.

Najnowsze wcielenie Discovery zadebiutowało we wrześniu 2016 roku.

Magiczne 1000

Obecna generacja Land Rovera Discovery będzie jeszcze wytwarzana w Anglii do końca bieżącego roku. Potem zakłady w Solihull będą musiały się przestawić na nowe wyzwania. Koncern chce tam ulokować produkcję elektrycznych pojazdów, ale niestety – nie obędzie się bez zwolnień.

Przedstawiciele koncernu tłumaczą, że jest to konieczne z racji optymalizacji kosztów. Pracę straci ponad 1000 pracowników. Tyle samo Euro koncern zaoszczędzi od przyszłego roku na wytwarzaniu Discovery w tańszej od strony kosztów produkcji Słowacji. Biznes to biznes.

źródło: Car Advice

Komentarze

Najnowsze

  •  

    TEST: Volvo XC60 D4 Inscription 190 KM

    Czego można więcej odczekiwać od auta, niż to co oferuje dobrze wyposażone Volvo XC60? Na chwilę obecną nic mi nie przychodzi do...
    18 października 2018

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Land Rover Discovery od teraz ze Słowacji – a mogła to być Polska!
Land Rover Discovery od teraz ze Słowacji – a mogła to być Polska!
Land Rover Discovery od teraz ze Słowacji – a mogła to być Polska!

Land Rover przeprowadza zmiany w swoim portfolio. Z oferty submarki Range Rover znika trzydrzwiowy wariant Evoque, a w przypadku Discovery zajdzie mała dewolucja – po raz pierwszy w niespełna trzydziestoletniej historii tego modelu nie będzie on produkowany na Wyspach Brytyjskich. Od teraz duży SUV będzie powstawał Słowacji. Było blisko – istotnie, mogła to być Polska…

Land Rover w najbliższym czasie przeprowadzi kilka istotnych zmian w swojej i gamie podległego mu Range Rovera. Uszczupli się oferta kompaktowego Evoque, które zresztą i tak niedługo doczeka się drugiego wcielenia. Ponadto, do nowej fabryki przeniesiona zostanie produkcja kultowego modelu – Discovery już nie będzie więcej wytwarzane w Wielkiej Brytanii. Trzeba zrobić miejsce samochodom elektrycznym i zająć czymś pracowników nowej fabryki na Słowacji.

Nie warto dla 5% udziału w rynku

Na początek – koniec trzydrzwiowego Range Rovera Evoque. Choć to właśnie ta wersja zadebiutowała jako pierwsza i była ochoczo promowana w materiałach prasowych w momencie premiery – jej powodzenie wśród klientów okazało się rozczarowujące. Pięciodrzwiową odmianę przez 7 lat produkcji Evoque wybrało… 95% klientów. Oznacza to, że produkcja wersji bez jednej pary drzwi jest nieopłacalna. Co ciekawe, w gamie Evoque jest jeszcze jeden model – cabriolet. Wolimy nie myśleć, jaki procent sprzedaży stanowi i jakie argumenty mają za nią księgowi, którzy nie podjęli decyzji o wycofaniu z oferty tego kuriozalnego wariantu nadwoziowego.

Range Rover Evoque Coupe

Spodziewamy się, że nadchodząca wielkimi krokami, druga generacja Evoque, prawdopodobnie trafi na rynek w jednym wariancie – klasycznym, pięciodrzwiowym. Jej premiera ma nastąpić w przyszłym roku, a stylistycznie ma nastąpić ostrożna ewolucja. W końcu Evoque to stylistyczna i ponadczasowa perełka.

Z ziemi angielskiej do Polski… znaczy się, na Słowację

Przenosimy się teraz do gamy Land Rovera, który z kolei chce zakończyć produkcję swojej wizytówki w lokalnych zakładach ulokowanych w angielskim Solihull. Po 29 latach produkcja Discovery zostanie przeniesiona na Słowację, gdzie właśnie dobiega końca budowa nowych zakładów Jaguara i Land Rovera. Co ciekawe, lokalizacja tego kompleksu produkcyjnego, który końcowo ulokowano w mieście Nitra, pierwotnie wcale nie była taka pewna. Wstępnie brano pod uwagę m.in. Polskę!

Negocjacje, prowadzone w 2015 roku przez wicepremiera Janusza Piechocińskiego zakończyły się jednak fiaskiem. Słowacy przedstawili bardziej atrakcyjną, od strony finansowej, ofertę. Nie będziemy o to walczyć z wszelką cenę – bronił się wtedy ówczesny wicepremier z Polskiego Stronnictwa Ludowego. Niestety, była to kolejna przegrana inwestycja, bowiem wcześniej Polska utraciła szansę na budowę fabryki przez PSA i Kię.

Najnowsze wcielenie Discovery zadebiutowało we wrześniu 2016 roku.

Magiczne 1000

Obecna generacja Land Rovera Discovery będzie jeszcze wytwarzana w Anglii do końca bieżącego roku. Potem zakłady w Solihull będą musiały się przestawić na nowe wyzwania. Koncern chce tam ulokować produkcję elektrycznych pojazdów, ale niestety – nie obędzie się bez zwolnień.

Przedstawiciele koncernu tłumaczą, że jest to konieczne z racji optymalizacji kosztów. Pracę straci ponad 1000 pracowników. Tyle samo Euro koncern zaoszczędzi od przyszłego roku na wytwarzaniu Discovery w tańszej od strony kosztów produkcji Słowacji. Biznes to biznes.

źródło: Car Advice