Land Rover Discovery od teraz ze Słowacji – a mogła to być Polska!

Land Rover przeprowadza zmiany w swoim portfolio. Z oferty submarki Range Rover znika trzydrzwiowy wariant Evoque, a w przypadku Discovery zajdzie mała dewolucja – po raz pierwszy w niespełna trzydziestoletniej historii tego modelu nie będzie on produkowany na Wyspach Brytyjskich. Od teraz duży SUV będzie powstawał Słowacji. Było blisko – istotnie, mogła to być Polska…

Land Rover w najbliższym czasie przeprowadzi kilka istotnych zmian w swojej i gamie podległego mu Range Rovera. Uszczupli się oferta kompaktowego Evoque, które zresztą i tak niedługo doczeka się drugiego wcielenia. Ponadto, do nowej fabryki przeniesiona zostanie produkcja kultowego modelu – Discovery już nie będzie więcej wytwarzane w Wielkiej Brytanii. Trzeba zrobić miejsce samochodom elektrycznym i zająć czymś pracowników nowej fabryki na Słowacji.

Nie warto dla 5% udziału w rynku

Na początek – koniec trzydrzwiowego Range Rovera Evoque. Choć to właśnie ta wersja zadebiutowała jako pierwsza i była ochoczo promowana w materiałach prasowych w momencie premiery – jej powodzenie wśród klientów okazało się rozczarowujące. Pięciodrzwiową odmianę przez 7 lat produkcji Evoque wybrało… 95% klientów. Oznacza to, że produkcja wersji bez jednej pary drzwi jest nieopłacalna. Co ciekawe, w gamie Evoque jest jeszcze jeden model – cabriolet. Wolimy nie myśleć, jaki procent sprzedaży stanowi i jakie argumenty mają za nią księgowi, którzy nie podjęli decyzji o wycofaniu z oferty tego kuriozalnego wariantu nadwoziowego.

Range Rover Evoque Coupe

Spodziewamy się, że nadchodząca wielkimi krokami, druga generacja Evoque, prawdopodobnie trafi na rynek w jednym wariancie – klasycznym, pięciodrzwiowym. Jej premiera ma nastąpić w przyszłym roku, a stylistycznie ma nastąpić ostrożna ewolucja. W końcu Evoque to stylistyczna i ponadczasowa perełka.

Z ziemi angielskiej do Polski… znaczy się, na Słowację

Przenosimy się teraz do gamy Land Rovera, który z kolei chce zakończyć produkcję swojej wizytówki w lokalnych zakładach ulokowanych w angielskim Solihull. Po 29 latach produkcja Discovery zostanie przeniesiona na Słowację, gdzie właśnie dobiega końca budowa nowych zakładów Jaguara i Land Rovera. Co ciekawe, lokalizacja tego kompleksu produkcyjnego, który końcowo ulokowano w mieście Nitra, pierwotnie wcale nie była taka pewna. Wstępnie brano pod uwagę m.in. Polskę!

Negocjacje, prowadzone w 2015 roku przez wicepremiera Janusza Piechocińskiego zakończyły się jednak fiaskiem. Słowacy przedstawili bardziej atrakcyjną, od strony finansowej, ofertę. Nie będziemy o to walczyć z wszelką cenę – bronił się wtedy ówczesny wicepremier z Polskiego Stronnictwa Ludowego. Niestety, była to kolejna przegrana inwestycja, bowiem wcześniej Polska utraciła szansę na budowę fabryki przez PSA i Kię.

Najnowsze wcielenie Discovery zadebiutowało we wrześniu 2016 roku.

Magiczne 1000

Obecna generacja Land Rovera Discovery będzie jeszcze wytwarzana w Anglii do końca bieżącego roku. Potem zakłady w Solihull będą musiały się przestawić na nowe wyzwania. Koncern chce tam ulokować produkcję elektrycznych pojazdów, ale niestety – nie obędzie się bez zwolnień.

Przedstawiciele koncernu tłumaczą, że jest to konieczne z racji optymalizacji kosztów. Pracę straci ponad 1000 pracowników. Tyle samo Euro koncern zaoszczędzi od przyszłego roku na wytwarzaniu Discovery w tańszej od strony kosztów produkcji Słowacji. Biznes to biznes.

źródło: Car Advice

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Land Rover Discovery od teraz ze Słowacji – a mogła to być Polska!
Land Rover Discovery od teraz ze Słowacji – a mogła to być Polska!
Land Rover Discovery od teraz ze Słowacji – a mogła to być Polska!

Land Rover przeprowadza zmiany w swoim portfolio. Z oferty submarki Range Rover znika trzydrzwiowy wariant Evoque, a w przypadku Discovery zajdzie mała dewolucja – po raz pierwszy w niespełna trzydziestoletniej historii tego modelu nie będzie on produkowany na Wyspach Brytyjskich. Od teraz duży SUV będzie powstawał Słowacji. Było blisko – istotnie, mogła to być Polska…

Land Rover w najbliższym czasie przeprowadzi kilka istotnych zmian w swojej i gamie podległego mu Range Rovera. Uszczupli się oferta kompaktowego Evoque, które zresztą i tak niedługo doczeka się drugiego wcielenia. Ponadto, do nowej fabryki przeniesiona zostanie produkcja kultowego modelu – Discovery już nie będzie więcej wytwarzane w Wielkiej Brytanii. Trzeba zrobić miejsce samochodom elektrycznym i zająć czymś pracowników nowej fabryki na Słowacji.

Nie warto dla 5% udziału w rynku

Na początek – koniec trzydrzwiowego Range Rovera Evoque. Choć to właśnie ta wersja zadebiutowała jako pierwsza i była ochoczo promowana w materiałach prasowych w momencie premiery – jej powodzenie wśród klientów okazało się rozczarowujące. Pięciodrzwiową odmianę przez 7 lat produkcji Evoque wybrało… 95% klientów. Oznacza to, że produkcja wersji bez jednej pary drzwi jest nieopłacalna. Co ciekawe, w gamie Evoque jest jeszcze jeden model – cabriolet. Wolimy nie myśleć, jaki procent sprzedaży stanowi i jakie argumenty mają za nią księgowi, którzy nie podjęli decyzji o wycofaniu z oferty tego kuriozalnego wariantu nadwoziowego.

Range Rover Evoque Coupe

Spodziewamy się, że nadchodząca wielkimi krokami, druga generacja Evoque, prawdopodobnie trafi na rynek w jednym wariancie – klasycznym, pięciodrzwiowym. Jej premiera ma nastąpić w przyszłym roku, a stylistycznie ma nastąpić ostrożna ewolucja. W końcu Evoque to stylistyczna i ponadczasowa perełka.

Z ziemi angielskiej do Polski… znaczy się, na Słowację

Przenosimy się teraz do gamy Land Rovera, który z kolei chce zakończyć produkcję swojej wizytówki w lokalnych zakładach ulokowanych w angielskim Solihull. Po 29 latach produkcja Discovery zostanie przeniesiona na Słowację, gdzie właśnie dobiega końca budowa nowych zakładów Jaguara i Land Rovera. Co ciekawe, lokalizacja tego kompleksu produkcyjnego, który końcowo ulokowano w mieście Nitra, pierwotnie wcale nie była taka pewna. Wstępnie brano pod uwagę m.in. Polskę!

Negocjacje, prowadzone w 2015 roku przez wicepremiera Janusza Piechocińskiego zakończyły się jednak fiaskiem. Słowacy przedstawili bardziej atrakcyjną, od strony finansowej, ofertę. Nie będziemy o to walczyć z wszelką cenę – bronił się wtedy ówczesny wicepremier z Polskiego Stronnictwa Ludowego. Niestety, była to kolejna przegrana inwestycja, bowiem wcześniej Polska utraciła szansę na budowę fabryki przez PSA i Kię.

Najnowsze wcielenie Discovery zadebiutowało we wrześniu 2016 roku.

Magiczne 1000

Obecna generacja Land Rovera Discovery będzie jeszcze wytwarzana w Anglii do końca bieżącego roku. Potem zakłady w Solihull będą musiały się przestawić na nowe wyzwania. Koncern chce tam ulokować produkcję elektrycznych pojazdów, ale niestety – nie obędzie się bez zwolnień.

Przedstawiciele koncernu tłumaczą, że jest to konieczne z racji optymalizacji kosztów. Pracę straci ponad 1000 pracowników. Tyle samo Euro koncern zaoszczędzi od przyszłego roku na wytwarzaniu Discovery w tańszej od strony kosztów produkcji Słowacji. Biznes to biznes.

źródło: Car Advice