Honda Civic Type R w wersji pickup powstała naprawdę

Przerabianie osobowych samochodów na pickupy to jedna z ulubionych praktyk małych, garażowych firm. Choć wiele aut ciężko wyobrazić sobie w takiej postaci, to rzeczywistość ciągle zaskakuje. Ostatnio nadwozie z paką zyskała nowa Honda Civic w wersji Type R. Jednak tym razem odpowiada za to lokalny oddział marki!

Sam pomysł połączenia idei pickupa ze sportowym, osobowym samochodem, wbrew pozorom nie jest ani oryginalnym, ani świeżym pomysłem. Podobny typ samochodu przez ostatnie dziesięciolecia wyjątkowo spopularyzował się w Australii. Koncepcję Holdena i Forda zaadaptować postanowił brytyjski oddział Hondy.

Spoiler pozostał na swoim miejscu.

Pickup ekspresowy

Nietypowy samochód powstał na bazie obecnie produkowanej, dziesiątej generacji Hondy Civic. Żeby było ciekawiej, w sportowej wersji Type R. Jak sami widzicie, zakres zmian nie jest wyjątkowo zaskakujący. Usunięto tylny przedział pasażerski, bagażnik, a także tylną parę drzwi. Klapa bagażnika stała się burtą, otwieraną jednak – na przekór użytkowej istocie pickupa – do góry. Konstruktorzy dobrze wiedzą, że nikt nie będzie tym autem transportować wielkogabarytowych przedmiotów…

Przestrzeń użytkową oddzielono od kabiny pasażerskiej ścianką wykończoną aluminium. Podobnym materiałem obłożono także samą część, teoretycznie, roboczą. Bojowego wyglądu dodaje orurowanie, które zamontowano zaraz za kończącą się częścią pasażerską. Kto w ogóle odpowiada za ten projekt? Mały, garażowy tuner? Nie tym razem!

Klapa, co ciekawe, nie otwiera się w dół, jak w klasycznych pickupach.

Dla odreagowania od rutyny

Projekt Civica pickup powstał w samej fabryce Hondy w brytyjskim Swindon. Auto powstało jako jednorazowy eksperyment tamtejszych konstruktorów i w przyszłości może posłużyć za królika doświadczalnego do testów fabrycznych. Jak możecie się domyślić, Civic w wersji pickup nie trafi do seryjnej produkcji, a opisywany egzemplarz pozostanie prawdopodobnie jedyny i niepowtarzalny.

Co pod maską?

Identyczny motor, jaki pracuje pod maską klasycznego Type R, czyli 2.0 VTEC TURBO o mocy 320 KM z momentem 400 Nm. Jego osiągi czynią Civica Pickup najszybszym tego typu samochodem, jaki jeździ po Wielkiej Brytanii – standardowa wersja Type R przyspiesza do 100 km/h w 5,8 s. A raczej potencjalnie może jeździć, bo gdzie teraz trafi ten ciekawy eksperyment, gdy opadnie kurz – tego nie wiemy.

Komentarze

Najnowsze

  •  

    TEST: Volvo XC60 D4 Inscription 190 KM

    Czego można więcej odczekiwać od auta, niż to co oferuje dobrze wyposażone Volvo XC60? Na chwilę obecną nic mi nie przychodzi do...
    18 października 2018

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Honda Civic Type R w wersji pickup powstała naprawdę
Honda Civic Type R w wersji pickup powstała naprawdę
Honda Civic Type R w wersji pickup powstała naprawdę

Przerabianie osobowych samochodów na pickupy to jedna z ulubionych praktyk małych, garażowych firm. Choć wiele aut ciężko wyobrazić sobie w takiej postaci, to rzeczywistość ciągle zaskakuje. Ostatnio nadwozie z paką zyskała nowa Honda Civic w wersji Type R. Jednak tym razem odpowiada za to lokalny oddział marki!

Sam pomysł połączenia idei pickupa ze sportowym, osobowym samochodem, wbrew pozorom nie jest ani oryginalnym, ani świeżym pomysłem. Podobny typ samochodu przez ostatnie dziesięciolecia wyjątkowo spopularyzował się w Australii. Koncepcję Holdena i Forda zaadaptować postanowił brytyjski oddział Hondy.

Spoiler pozostał na swoim miejscu.

Pickup ekspresowy

Nietypowy samochód powstał na bazie obecnie produkowanej, dziesiątej generacji Hondy Civic. Żeby było ciekawiej, w sportowej wersji Type R. Jak sami widzicie, zakres zmian nie jest wyjątkowo zaskakujący. Usunięto tylny przedział pasażerski, bagażnik, a także tylną parę drzwi. Klapa bagażnika stała się burtą, otwieraną jednak – na przekór użytkowej istocie pickupa – do góry. Konstruktorzy dobrze wiedzą, że nikt nie będzie tym autem transportować wielkogabarytowych przedmiotów…

Przestrzeń użytkową oddzielono od kabiny pasażerskiej ścianką wykończoną aluminium. Podobnym materiałem obłożono także samą część, teoretycznie, roboczą. Bojowego wyglądu dodaje orurowanie, które zamontowano zaraz za kończącą się częścią pasażerską. Kto w ogóle odpowiada za ten projekt? Mały, garażowy tuner? Nie tym razem!

Klapa, co ciekawe, nie otwiera się w dół, jak w klasycznych pickupach.

Dla odreagowania od rutyny

Projekt Civica pickup powstał w samej fabryce Hondy w brytyjskim Swindon. Auto powstało jako jednorazowy eksperyment tamtejszych konstruktorów i w przyszłości może posłużyć za królika doświadczalnego do testów fabrycznych. Jak możecie się domyślić, Civic w wersji pickup nie trafi do seryjnej produkcji, a opisywany egzemplarz pozostanie prawdopodobnie jedyny i niepowtarzalny.

Co pod maską?

Identyczny motor, jaki pracuje pod maską klasycznego Type R, czyli 2.0 VTEC TURBO o mocy 320 KM z momentem 400 Nm. Jego osiągi czynią Civica Pickup najszybszym tego typu samochodem, jaki jeździ po Wielkiej Brytanii – standardowa wersja Type R przyspiesza do 100 km/h w 5,8 s. A raczej potencjalnie może jeździć, bo gdzie teraz trafi ten ciekawy eksperyment, gdy opadnie kurz – tego nie wiemy.