Pakiet Competition to swoista kropka nad i dla miłośników sportowej gamy BMW. Niedawno poznaliśmy kompaktowe M2 po kuracji doszlifowującej, a teraz powoli zbliża się czas flagowego M5. Do internetu wyciekła specyfikacja i poglądowe fotografie, które robią wrażenie – wersja Competition będzie rozwijać 625 KM.

Gama najnowszego wcielenia BMW serii 5 staje się powoli kompletna. Dla miłośników energicznej jazdy, Bawarczycy przewidzieli dotychczas aż 3 wyczynowe warianty – 462 konne M550i, 600-konne M5 oraz 608-konną Alpinę B5. Mało? Dla najbardziej wymagających powstała odmiana M5 Competition, która zwieńczy gamę imponującą mocą 625 KM. A to nie jedyna różnica!

Klasyczne BMW M5 jest dostępne w sprzedaży od kilku miesięcy.

Rodzina w komplecie

Siódma z kolei generacja filaru sprzedaży BMW o kodzie fabrycznym G30 trafiła na rynek pod koniec 2016 roku. Tradycyjnie odświeżanie gamy serii 5 ruszyło od odmiany sedan. Odmiana kombi, która skompletowała ofertę nadwoziową w zeszłym roku to jednak ledwie wierzchołek góry lodowej – klienci mogą wybierać z ogromu odmian wyposażeniowych silnikowych.

Poza tradycyjnymi, szosowymi wariantami skierowanymi dla kierowców preferujących spokojniejszą jazdę BMW nie zapomniało również o  innej klienteli. Miłośnicy sportowej jazdy mają do wyboru wyjątkowo obszerną liczbę wyczynowych wersji piątki, a swoista wisienka na torcie jest właśnie w przygotowaniu.

Competition, czyli szczyt sportu

Odmiana M5 Competition zostanie najszybszym i najzrywniejszym wariantem serii 5 w obecnej gamie BMW. Jest ona już praktycznie gotowa, jednak na oficjalną prezentację fotografii i szczegółowych danych technicznych wciąż musimy poczekać. Skąd zatem już teraz wiemy tyle na temat M5 Competition?

Ciemniejsze barwy?
Nie ma problemu!

Siła internetu. W ostatnich czasach wycieki informacji, zdjęć i skanów z przedpremierowych konfiguratorów stały się chlebem powszednim motoryzacyjnego sektora sieci i – jak widać – bezpieczny nie jest nikt. Tym razem padło na BMW. Motoryzacyjne media obiegły niedawno wycieki zdjęcia M5 Competition z zewnątrz w kilku kolorach, a także kilku wariantów kolorystycznych kokpitu.

Doprawienie na ostro

Z zewnątrz widać drobne zmiany – nowy wzór felg i inne odcienie lakieru. Ponadto pojawić ma się również obniżone i usztywnione zawieszenie oraz węglowo-ceramiczne hamulce.

Zadowoleni będą miłośnicy jasnych tonacji. Zarówno zewnątrz…
… jak i wewnątrz.

Poznaliśmy także wstępną specyfikację techniczną, o której mówiło się już od dawna. M5 Competition w stosunku do klasycznego M5 zyska dodatkowe 25 KM rozwijając łączną moc 625 KM przy 800 Nm momentu obrotowego. Sprint do setki? Jak podaje Carscoops, 3,3 sekundy. Szybciej, niż M5, a także żwawiej od konkurencyjnej Klasy E w wersji AMG.

Ceny? Data debiutu rynkowego? Na te informacje musimy poczekać do czasu ujawnienia oficjalnych danych producenta.