W Pekinie poznamy nowego SUV-a Maybacha

Wbrew pozorom po tym, jak Maybach został zdegradowany z roli samodzielnej marki do linii modelowej Mercedesa, jego kondycja polepszyła się. Najbardziej luksusowa seria aut ze Stuttgartu sukcesywnie się rozrasta, a niebawem poszerzy ją SUV. Auto powstanie na bazie przyszłej drugiej generacji Mercedesa GLS i będzie celować m.in. w Bentleya Bentaygę. Już niebawem w Pekinie poznamy koncepcyjną zapowiedź luksusowego giganta.

Maybach to marka posiadająca wyjątkowo długą tradycje w produkcji superluksusowych limuzyn. Istniejąca od 119 lat firma, swoje lata świetności miała przed II Wojną Światową. Po 1945 roku marka musiała czekać aż pół wieku, aby powrócić do produkcji samochodów. Nie trwała ona jednak zbyt długo, bo już 10 lat po wielkim powrocie Maybacha Daimler podjął decyzję o wycofaniu swojej luksusowej dewizy z rynku. Została ona wcielona w gamę Mercedesa i pod jej skrzydłami ma się sukcesywnie rozrastać.

Maybach 57 wraz przedłużoną przez 62 na nowo zdefiniował pojęcie luksusowej limuzyny XXI wieku.

Powrót ikony

Maybach wrócił na rynek w 2002 roku, kiedy to światło dzienne ujrzała majestatyczna limuzyna 57 wraz z przedłużonym wariantem 62. Samochody miały służyć za alternatywę dla najbardziej wymagających klientów, dla których Mercedes klasy S nie był wystarczającą propozycją. Majestatyczna, luksusowa limuzyna przetarła szlak i została nowym synonimem absolutnego luksusu.

Przez 10 lat stażu rynkowego Maybach stał się wyjątkowo dobrze rozpoznawalny, został atrybutem celebrytów (ulubieniec Samuela L. Jakcsona), symbolem popkultury, a nawet obiektem żartów i anegdot. Jako apolityczni, nie będziemy przytaczać z jaką polską postacią Maybachy kojarzą się najbardziej. Świadczy to jednak o doskonałej rozpoznawalności marki w wielu stronach świata, z naszym krajem włącznie.

Obecnie Maybach pełni rolę luksusowej linii modelowej Mercedesa.

Nie wystarczyło

Niestety, po 10 latach produkcji i nieco ponad 3000 sprzedanych sztuk Daimler postanowił wycofać markę Maybach z rynku bez przewidzianej kontynuacji dotychczasowej linii modelowej. Niemcy jednak nie chcieli marnować tak wysoko cenionej nazwy, dlatego Maybach od 2014 miał zostać superluksusową linią modelową Mercedesa. Analogicznie do AMG zajmującego się sportowymi odmianami aut ze Stuttgartu, Maybach miał służyć za synonim najdroższych i najbardziej wyrafinowanych wersji Mercedesów.

Pierwszy był Mercedes-Maybach S, czyli klasa S superlux. Potem nadszedł czas na konkurenta Rolls Royce’a Phantoma bez dachu, czyli Mercedesa-Maybacha S 350 Cabriolet. Ostatnim jak na razie produktem wyjątkowej linii niemieckiej marki pozostaje limitowana G650 Landaulet.

Limitowany Mercedes-Maybach G650 Landaulet.

Czas na SUV-a

Nie powinno być zaskoczeniem, że także i Maybach niedługo będzie sygnował swoim logiem SUV-a. Zostanie nim luksusowa odmiana drugiej generacji pełnowymiarowego GLS-a. Prototyp zapowiadający niemieckiego konkurenta Bentleya Bentaygi zostanie zaprezentowany już wkrótce na Salonie w Pekinie.

W przeciwieństwie do poprzedniego produktu opartego na Klasie G, którego produkcję ograniczono do 99 sztuk, GLS od Maybacha powinien być regularnie produkowanym samochodem. Jak podaje portal motor1.com, seryjna wersja luksusowego SUV-a zostanie zaprezentowana w listopadzie bieżącego roku. Być może, równolegle z tradycyjną, tańszą odmianą.

Seryjna odmiana Mercedesa-Maybacha GLS powinna przyjąć, miejmy nadzieję, mniej wulgarną formę, niż na wizualizacji.

Na koniec warto dodać, że już 25 kwietnia poznamy także najnowszego Mercedesa Klasy A w wersji sedan. Po raz pierwszy w historii tego modelu, gama nadwoziowa zostanie rozwinięta o trójbryłową odmianę powstałą głównie z myślą o rynku chińskim. Nie jest zatem przypadkiem, że to właśnie w Pekinie zostanie odsłonięta taka odmiana nowej Klasy A.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

W Pekinie poznamy nowego SUV-a Maybacha
W Pekinie poznamy nowego SUV-a Maybacha
W Pekinie poznamy nowego SUV-a Maybacha

Wbrew pozorom po tym, jak Maybach został zdegradowany z roli samodzielnej marki do linii modelowej Mercedesa, jego kondycja polepszyła się. Najbardziej luksusowa seria aut ze Stuttgartu sukcesywnie się rozrasta, a niebawem poszerzy ją SUV. Auto powstanie na bazie przyszłej drugiej generacji Mercedesa GLS i będzie celować m.in. w Bentleya Bentaygę. Już niebawem w Pekinie poznamy koncepcyjną zapowiedź luksusowego giganta.

Maybach to marka posiadająca wyjątkowo długą tradycje w produkcji superluksusowych limuzyn. Istniejąca od 119 lat firma, swoje lata świetności miała przed II Wojną Światową. Po 1945 roku marka musiała czekać aż pół wieku, aby powrócić do produkcji samochodów. Nie trwała ona jednak zbyt długo, bo już 10 lat po wielkim powrocie Maybacha Daimler podjął decyzję o wycofaniu swojej luksusowej dewizy z rynku. Została ona wcielona w gamę Mercedesa i pod jej skrzydłami ma się sukcesywnie rozrastać.

Maybach 57 wraz przedłużoną przez 62 na nowo zdefiniował pojęcie luksusowej limuzyny XXI wieku.

Powrót ikony

Maybach wrócił na rynek w 2002 roku, kiedy to światło dzienne ujrzała majestatyczna limuzyna 57 wraz z przedłużonym wariantem 62. Samochody miały służyć za alternatywę dla najbardziej wymagających klientów, dla których Mercedes klasy S nie był wystarczającą propozycją. Majestatyczna, luksusowa limuzyna przetarła szlak i została nowym synonimem absolutnego luksusu.

Przez 10 lat stażu rynkowego Maybach stał się wyjątkowo dobrze rozpoznawalny, został atrybutem celebrytów (ulubieniec Samuela L. Jakcsona), symbolem popkultury, a nawet obiektem żartów i anegdot. Jako apolityczni, nie będziemy przytaczać z jaką polską postacią Maybachy kojarzą się najbardziej. Świadczy to jednak o doskonałej rozpoznawalności marki w wielu stronach świata, z naszym krajem włącznie.

Obecnie Maybach pełni rolę luksusowej linii modelowej Mercedesa.

Nie wystarczyło

Niestety, po 10 latach produkcji i nieco ponad 3000 sprzedanych sztuk Daimler postanowił wycofać markę Maybach z rynku bez przewidzianej kontynuacji dotychczasowej linii modelowej. Niemcy jednak nie chcieli marnować tak wysoko cenionej nazwy, dlatego Maybach od 2014 miał zostać superluksusową linią modelową Mercedesa. Analogicznie do AMG zajmującego się sportowymi odmianami aut ze Stuttgartu, Maybach miał służyć za synonim najdroższych i najbardziej wyrafinowanych wersji Mercedesów.

Pierwszy był Mercedes-Maybach S, czyli klasa S superlux. Potem nadszedł czas na konkurenta Rolls Royce’a Phantoma bez dachu, czyli Mercedesa-Maybacha S 350 Cabriolet. Ostatnim jak na razie produktem wyjątkowej linii niemieckiej marki pozostaje limitowana G650 Landaulet.

Limitowany Mercedes-Maybach G650 Landaulet.

Czas na SUV-a

Nie powinno być zaskoczeniem, że także i Maybach niedługo będzie sygnował swoim logiem SUV-a. Zostanie nim luksusowa odmiana drugiej generacji pełnowymiarowego GLS-a. Prototyp zapowiadający niemieckiego konkurenta Bentleya Bentaygi zostanie zaprezentowany już wkrótce na Salonie w Pekinie.

W przeciwieństwie do poprzedniego produktu opartego na Klasie G, którego produkcję ograniczono do 99 sztuk, GLS od Maybacha powinien być regularnie produkowanym samochodem. Jak podaje portal motor1.com, seryjna wersja luksusowego SUV-a zostanie zaprezentowana w listopadzie bieżącego roku. Być może, równolegle z tradycyjną, tańszą odmianą.

Seryjna odmiana Mercedesa-Maybacha GLS powinna przyjąć, miejmy nadzieję, mniej wulgarną formę, niż na wizualizacji.

Na koniec warto dodać, że już 25 kwietnia poznamy także najnowszego Mercedesa Klasy A w wersji sedan. Po raz pierwszy w historii tego modelu, gama nadwoziowa zostanie rozwinięta o trójbryłową odmianę powstałą głównie z myślą o rynku chińskim. Nie jest zatem przypadkiem, że to właśnie w Pekinie zostanie odsłonięta taka odmiana nowej Klasy A.