Eleganckie kombi klasy biznes, czyli nowe Audi A6 Avant

Niespełna miesiąc po premierze nowego Audi A6 jego gama nadwoziowa uległa skompletowaniu. Do przedstawionego w Genewie sedana dołączyło właśnie kombi, znane pod nazwą Avant. Wystarczyły bardziej zdecydowane przetłoczenia, aby flagowe kombi z Ingolstadt nabrało charakteru. Eleganckie proporcje przyzwoicie współgrają z nowoczesną technologią pod karoserią.

Nowe Audi A6, oznaczone fabrycznym kodem C8, to już piąta z kolei generacja czołowego reprezentanta klasy średniej-wyższej w gronie marek premium. Po nowych wcieleniach Mercedesa Klasy E i BMW serii 5 firma z Ingolstadt pozostała ostatnią z wielkiej trójki, która nie przedstawiła jeszcze nowej odsłony swojego kluczowego produktu. Bawarczycy nie kazali jednak długo czekać i jesteśmy świadkami nabierającego rozpędu kompletowania gamy A6.

Nowe Audi A6 to kontynuacja najnowszego kierunku stylistycznego niemieckiej marki.

Digitaliacja, głupcze

Analogicznie do wersji sedan, której polską premierę mogliśmy niedawno oglądać na Poznań Motor Show, także i wersja Avant to naszpikowane nowoczesną technologią i obecnymi trendami we wzornictwie użytkowym auto.Uwagę kierującego we wnętrzu przykuwają aż 3 ekrany, z czego dwa – dominujące kokpit i tunel środkowy – to w pełni dotykowe panele. Największy ma aż 12,3 cala powierzchni. Oba tworzą nowoczesny system MMI, który za pomocą dotyku, pozwala kontrolować imponującym zakresem funkcji na czele z systemem multimedialnym i klimatyzacją.

Na uznanie zasługują proporcje wersji Avant – dzięki muskularnym nadkolom auto prezentuje się świetnie.

Co nowego?

Ciężko szukać multum nowości w aucie, które jest tylko nową odmianą nadwoziową znanego już produktu. Skupimy się zatem na wymienieniu paru najważniejszych z punktu widzenia odmiany kombi informacji. Audi A6 Avant będzie oferowane opcjonalnie z napędem na cztery koła, podobnie jak z systemem zmiennej geometrii tylnych kół pozwalającym uzyskać lepszy promień skrętu w ciasnych, miejskich arteriach.

To, co najbardziej wyróżnia Avanta na tle sedana, to oczywiście wymiary. Luksusowe kombi ma większy bagażnik mierzący 565 litrów, który po złożeniu tylnej- dzielonej w proporcjach 40/20/40 – kanapy pomieści nawet 1680 l bagażu. Audi nie zapomina o praktycznych walorach Avanta, dlatego powierzchnię bagażnika będzie można aranżować za pomocą szyn.

To już trzeci model Audi po A7 i A6 sedan z takim kokpitem.

Gu gwoli ścisłości

Gama silnikowa wersji kombi nie została wprawdzie ujawniona, jednak nie spodziewamy się wielkich zmian na tle limuzyny. Wśród jednostek zatem z pewnością powinna znaleźć się tzw. lekka hybryda. System pozwalający na odzyskiwanie energii z hamowania i widoczne oszczędzanie paliwa współpracować będzie z 3-litrowymi jednostkami benzynowymi lub wysokoprężnymi wraz z automatyczną skrzynią biegów S-Tronic.

Podobnie jak odmiana sedan, nowe Audi A6 Avant, powinno trafić do sprzedaży w Polsce jeszcze na początku lata. Nie ma czasu do stracenia, konkurencja narzuciła takie tempo.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Eleganckie kombi klasy biznes, czyli nowe Audi A6 Avant
Eleganckie kombi klasy biznes, czyli nowe Audi A6 Avant
Eleganckie kombi klasy biznes, czyli nowe Audi A6 Avant

Niespełna miesiąc po premierze nowego Audi A6 jego gama nadwoziowa uległa skompletowaniu. Do przedstawionego w Genewie sedana dołączyło właśnie kombi, znane pod nazwą Avant. Wystarczyły bardziej zdecydowane przetłoczenia, aby flagowe kombi z Ingolstadt nabrało charakteru. Eleganckie proporcje przyzwoicie współgrają z nowoczesną technologią pod karoserią.

Nowe Audi A6, oznaczone fabrycznym kodem C8, to już piąta z kolei generacja czołowego reprezentanta klasy średniej-wyższej w gronie marek premium. Po nowych wcieleniach Mercedesa Klasy E i BMW serii 5 firma z Ingolstadt pozostała ostatnią z wielkiej trójki, która nie przedstawiła jeszcze nowej odsłony swojego kluczowego produktu. Bawarczycy nie kazali jednak długo czekać i jesteśmy świadkami nabierającego rozpędu kompletowania gamy A6.

Nowe Audi A6 to kontynuacja najnowszego kierunku stylistycznego niemieckiej marki.

Digitaliacja, głupcze

Analogicznie do wersji sedan, której polską premierę mogliśmy niedawno oglądać na Poznań Motor Show, także i wersja Avant to naszpikowane nowoczesną technologią i obecnymi trendami we wzornictwie użytkowym auto.Uwagę kierującego we wnętrzu przykuwają aż 3 ekrany, z czego dwa – dominujące kokpit i tunel środkowy – to w pełni dotykowe panele. Największy ma aż 12,3 cala powierzchni. Oba tworzą nowoczesny system MMI, który za pomocą dotyku, pozwala kontrolować imponującym zakresem funkcji na czele z systemem multimedialnym i klimatyzacją.

Na uznanie zasługują proporcje wersji Avant – dzięki muskularnym nadkolom auto prezentuje się świetnie.

Co nowego?

Ciężko szukać multum nowości w aucie, które jest tylko nową odmianą nadwoziową znanego już produktu. Skupimy się zatem na wymienieniu paru najważniejszych z punktu widzenia odmiany kombi informacji. Audi A6 Avant będzie oferowane opcjonalnie z napędem na cztery koła, podobnie jak z systemem zmiennej geometrii tylnych kół pozwalającym uzyskać lepszy promień skrętu w ciasnych, miejskich arteriach.

To, co najbardziej wyróżnia Avanta na tle sedana, to oczywiście wymiary. Luksusowe kombi ma większy bagażnik mierzący 565 litrów, który po złożeniu tylnej- dzielonej w proporcjach 40/20/40 – kanapy pomieści nawet 1680 l bagażu. Audi nie zapomina o praktycznych walorach Avanta, dlatego powierzchnię bagażnika będzie można aranżować za pomocą szyn.

To już trzeci model Audi po A7 i A6 sedan z takim kokpitem.

Gu gwoli ścisłości

Gama silnikowa wersji kombi nie została wprawdzie ujawniona, jednak nie spodziewamy się wielkich zmian na tle limuzyny. Wśród jednostek zatem z pewnością powinna znaleźć się tzw. lekka hybryda. System pozwalający na odzyskiwanie energii z hamowania i widoczne oszczędzanie paliwa współpracować będzie z 3-litrowymi jednostkami benzynowymi lub wysokoprężnymi wraz z automatyczną skrzynią biegów S-Tronic.

Podobnie jak odmiana sedan, nowe Audi A6 Avant, powinno trafić do sprzedaży w Polsce jeszcze na początku lata. Nie ma czasu do stracenia, konkurencja narzuciła takie tempo.