Nowa Toyota GT86 zadebiutuje w 2021 roku, w planach większy silnik

Przed sportowym autem Toyoty zostały jeszcze 3 lata stażu rynkowego, zanim zrobi ono miejsce dla swojego następcy. Druga generacja tylnonapędowej GT86, wraz z bliźniaczym Subaru BRZ, zadebiutuje dokładnie w 2021 roku i zyska dojrzalszy charakter. Pomóc ma w tym m.in. większy silnik i odważniejszy design.

Toyota po chwilowym zakończeniu przygody z małymi  sportowymi samochodami szybko postarała się o nadrobienie zaległości. Wakat po zakończeniu produkcji Supry, Celiki i MR2 zajęło częściowo rasowe coupe o kompaktowych proporcjach. Tylnonapędowe GT86 napędzane silnikiem typu bokser, wraz z bliźniakiem spod znaku Subaru, przedstawiono w 2012 roku. Po 6 latach rynkowego stażu zrozumiałe wydaje się pojawienie pierwszych informacji w sprawie następcy. Wiemy już, ile będzie trzeba na niego czekać.

Rasowa Toyota GT86 zadebiutowała na rynku w 2012 roku.

Nie samą codziennością Toyota żyje

Toyota od lat należy do grona najbardziej wszechstronnych producentów samochodów na świecie. Japończycy na co dzień specjalizując się w produkcji wszelkiej maści samochodów osobowych i terenowych, nie zapominali także o bardziej rozrywkowych samochodach.

O tym, jak największy koncern samochodowy świata skutecznie wyspecjalizował się w wytwarzaniu sportowych aut, świadczy kultowa dziś pozycja takich linii modelowych, jak Celica czy Supra. Niestety, w zeszłym dziesięcioleciu oba flagowe cywilne wyścigówki zniknęły z produkcji bez następców. Ostatnim typowym „fun-carem” pozostał roadster MR2, który zamknął rozdział sportowych Toyot w 2007 roku na 5 kolejnych lat.

Czas odrodzenia

Długo bez obecności cywilnych wyścigówek Toyota jednak nie wytrzymała i w 2012 roku postanowiła powrócić do tej kategorii w pięknym stylu. Zaprezentowane przed 6 laty małe coupe GT86 wzbudziło duże zainteresowanie fanów rasowych samochodów. Opracowane wraz z Subaru auto zyskało silnik typu bokser, a  Toyota dodała od siebie tylny napęd.

Bliźniaczą konstrukcją jest Subaru BRZ.

Proste i wręcz budżetowe, na tle podobnych tego typu pojazdów, auto było strzałem w dziesiątkę. Przez 6 ostatnich lat GT86 nie przeszło rewolucyjnych zmian. Po drodze małe coupe spotkało się jedynie z małym faceliftingiem oraz wkroczyło na jeden duży rynek – Stany Zjednoczone – po kapitulacji Sciona, pod którego marką GT86 do niedawna było tam oferowane. Powoli jednak nadchodzi nowe.

Zmiana przyjdzie w 2021 roku

Jak podaje The Japan Times Japoński tandem Toyota-Subaru prowadzi już zaawansowane prace nad drugim wcieleniem modeli GT86 i BRZ. Docelowo mają one trafić na rynek za 3 lata, w 2021 roku. Największą zmianą będzie nowy, większy silnik – dotychczasowego dwulitrowego boksera ma zastąpić 2,4-litrowa jednostka. Ponadto mówi się także o pojawieniu się w ofercie silnikowej małego coupe turbodoładowanego silnika konstrukcji Subaru. Łączy się to z koniecznością opracowania nowej platformy, na której przyszłe GT86/BRZ II zostanie zbudowane.

Modernizacja z 2016 roku ma utrzymać w świeżości małą, sportową Toyotę jeszcze przez 3 kolejne lata.

Nowa odsłona rasowego „fun-cara” dla mas zostanie naszpikowana najnowszymi systemami bezpieczeństwa, na czele z technologią autorstwa Subaru pod nazwą EyeSight. Oznacza to, że nowe GT86 i BRZ będą mogły m.in. awaryjnie hamować i pilnować pasa ruchu. Wyraźne zmiany zajdą w designie – możemy się spodziewać bardziej wyrazistego i agresywnego wyglądu nawiązującego do nadchodzącej nowej Supry.

Wszystko wskazuje na to, że czas rasowych, sportowych Toyot wraca na dobre. Poprosimy jeszcze o nowe MR2.

Komentarze

Najnowsze

  •  

    TEST: Volvo XC60 D4 Inscription 190 KM

    Czego można więcej odczekiwać od auta, niż to co oferuje dobrze wyposażone Volvo XC60? Na chwilę obecną nic mi nie przychodzi do...
    18 października 2018

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Nowa Toyota GT86 zadebiutuje w 2021 roku, w planach większy silnik
Nowa Toyota GT86 zadebiutuje w 2021 roku, w planach większy silnik
Nowa Toyota GT86 zadebiutuje w 2021 roku, w planach większy silnik

Przed sportowym autem Toyoty zostały jeszcze 3 lata stażu rynkowego, zanim zrobi ono miejsce dla swojego następcy. Druga generacja tylnonapędowej GT86, wraz z bliźniaczym Subaru BRZ, zadebiutuje dokładnie w 2021 roku i zyska dojrzalszy charakter. Pomóc ma w tym m.in. większy silnik i odważniejszy design.

Toyota po chwilowym zakończeniu przygody z małymi  sportowymi samochodami szybko postarała się o nadrobienie zaległości. Wakat po zakończeniu produkcji Supry, Celiki i MR2 zajęło częściowo rasowe coupe o kompaktowych proporcjach. Tylnonapędowe GT86 napędzane silnikiem typu bokser, wraz z bliźniakiem spod znaku Subaru, przedstawiono w 2012 roku. Po 6 latach rynkowego stażu zrozumiałe wydaje się pojawienie pierwszych informacji w sprawie następcy. Wiemy już, ile będzie trzeba na niego czekać.

Rasowa Toyota GT86 zadebiutowała na rynku w 2012 roku.

Nie samą codziennością Toyota żyje

Toyota od lat należy do grona najbardziej wszechstronnych producentów samochodów na świecie. Japończycy na co dzień specjalizując się w produkcji wszelkiej maści samochodów osobowych i terenowych, nie zapominali także o bardziej rozrywkowych samochodach.

O tym, jak największy koncern samochodowy świata skutecznie wyspecjalizował się w wytwarzaniu sportowych aut, świadczy kultowa dziś pozycja takich linii modelowych, jak Celica czy Supra. Niestety, w zeszłym dziesięcioleciu oba flagowe cywilne wyścigówki zniknęły z produkcji bez następców. Ostatnim typowym „fun-carem” pozostał roadster MR2, który zamknął rozdział sportowych Toyot w 2007 roku na 5 kolejnych lat.

Czas odrodzenia

Długo bez obecności cywilnych wyścigówek Toyota jednak nie wytrzymała i w 2012 roku postanowiła powrócić do tej kategorii w pięknym stylu. Zaprezentowane przed 6 laty małe coupe GT86 wzbudziło duże zainteresowanie fanów rasowych samochodów. Opracowane wraz z Subaru auto zyskało silnik typu bokser, a  Toyota dodała od siebie tylny napęd.

Bliźniaczą konstrukcją jest Subaru BRZ.

Proste i wręcz budżetowe, na tle podobnych tego typu pojazdów, auto było strzałem w dziesiątkę. Przez 6 ostatnich lat GT86 nie przeszło rewolucyjnych zmian. Po drodze małe coupe spotkało się jedynie z małym faceliftingiem oraz wkroczyło na jeden duży rynek – Stany Zjednoczone – po kapitulacji Sciona, pod którego marką GT86 do niedawna było tam oferowane. Powoli jednak nadchodzi nowe.

Zmiana przyjdzie w 2021 roku

Jak podaje The Japan Times Japoński tandem Toyota-Subaru prowadzi już zaawansowane prace nad drugim wcieleniem modeli GT86 i BRZ. Docelowo mają one trafić na rynek za 3 lata, w 2021 roku. Największą zmianą będzie nowy, większy silnik – dotychczasowego dwulitrowego boksera ma zastąpić 2,4-litrowa jednostka. Ponadto mówi się także o pojawieniu się w ofercie silnikowej małego coupe turbodoładowanego silnika konstrukcji Subaru. Łączy się to z koniecznością opracowania nowej platformy, na której przyszłe GT86/BRZ II zostanie zbudowane.

Modernizacja z 2016 roku ma utrzymać w świeżości małą, sportową Toyotę jeszcze przez 3 kolejne lata.

Nowa odsłona rasowego „fun-cara” dla mas zostanie naszpikowana najnowszymi systemami bezpieczeństwa, na czele z technologią autorstwa Subaru pod nazwą EyeSight. Oznacza to, że nowe GT86 i BRZ będą mogły m.in. awaryjnie hamować i pilnować pasa ruchu. Wyraźne zmiany zajdą w designie – możemy się spodziewać bardziej wyrazistego i agresywnego wyglądu nawiązującego do nadchodzącej nowej Supry.

Wszystko wskazuje na to, że czas rasowych, sportowych Toyot wraca na dobre. Poprosimy jeszcze o nowe MR2.