Duży ring warszawski i trzeci pas na A2

Ministerstwo Infrastruktury rozpoczęło pracę nad większą obwodnicą Warszawy. Tzw. duży ring warszawski ma powstać ok. 30-40 km od stolicy. To jednak daleka przyszłość, bo projekt jest dopiero w fazie początkowej. Najprawdopodobniej wcześniej kierowcy pojadą trzecim pasem na A2, która dzisiaj pęka w szwach.

Jak podaje portal tvnwarszawa.pl większy ring okalający stolicę miałby biec śladem drogi krajowej nr 50 (od południa) i drogi krajowej nr 10 (od północy). Nowa trasa znacznie ułatwiłaby ominięcie Warszawy. Dzisiaj korki tworzą się na wjeździe od strony Łodzi często już na S8 w okolicach Bemowa. Termin realizacji tej inwestycji nie jest jeszcze znany, a prace są w początkowym stadium.

Tak według planów Ministerstwa Infrastruktury wyglądałby duży ring warszawskie od strony południowej oraz zachodniej i wschodniej.

Ministerstwo infrastruktury pracuje też nad budową trzeciego pasa na autostradzie A2 między Warszawą a Łodzią. Na tym odcinku często panuje tłok. – Ta droga wyczerpuje powoli swoje możliwości techniczne. Nie możemy doprowadzić do tego, że powstaną zatory na autostradzie A2 – mówił już w zeszłym roku minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Według badań z 2015 roku na A2 w sąsiedztwie Łodzi podróżuje nawet 40 tys. pojazdów na dobę, a w okolicy Pruszkowa nawet 75 tys. pojazdów. Obecnie ruch jest jeszcze większy, a podróż na odcinku Wiskitki – Konotopa to jazda w zwartym sznurze pojazdów. Z powodu dużego ruchu dochodzi tutaj do kolizji i wypadków, najczęstszym zdarzeniem jest najeżdżanie na tył hamujących pojazdów. Tylko w ten poniedziałek doszło tutaj do kolizji kilkudziesięciu pojazdów.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Duży ring warszawski i trzeci pas na A2
Duży ring warszawski i trzeci pas na A2
Duży ring warszawski i trzeci pas na A2

Ministerstwo Infrastruktury rozpoczęło pracę nad większą obwodnicą Warszawy. Tzw. duży ring warszawski ma powstać ok. 30-40 km od stolicy. To jednak daleka przyszłość, bo projekt jest dopiero w fazie początkowej. Najprawdopodobniej wcześniej kierowcy pojadą trzecim pasem na A2, która dzisiaj pęka w szwach.

Jak podaje portal tvnwarszawa.pl większy ring okalający stolicę miałby biec śladem drogi krajowej nr 50 (od południa) i drogi krajowej nr 10 (od północy). Nowa trasa znacznie ułatwiłaby ominięcie Warszawy. Dzisiaj korki tworzą się na wjeździe od strony Łodzi często już na S8 w okolicach Bemowa. Termin realizacji tej inwestycji nie jest jeszcze znany, a prace są w początkowym stadium.

Tak według planów Ministerstwa Infrastruktury wyglądałby duży ring warszawskie od strony południowej oraz zachodniej i wschodniej.

Ministerstwo infrastruktury pracuje też nad budową trzeciego pasa na autostradzie A2 między Warszawą a Łodzią. Na tym odcinku często panuje tłok. – Ta droga wyczerpuje powoli swoje możliwości techniczne. Nie możemy doprowadzić do tego, że powstaną zatory na autostradzie A2 – mówił już w zeszłym roku minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Według badań z 2015 roku na A2 w sąsiedztwie Łodzi podróżuje nawet 40 tys. pojazdów na dobę, a w okolicy Pruszkowa nawet 75 tys. pojazdów. Obecnie ruch jest jeszcze większy, a podróż na odcinku Wiskitki – Konotopa to jazda w zwartym sznurze pojazdów. Z powodu dużego ruchu dochodzi tutaj do kolizji i wypadków, najczęstszym zdarzeniem jest najeżdżanie na tył hamujących pojazdów. Tylko w ten poniedziałek doszło tutaj do kolizji kilkudziesięciu pojazdów.