Nie milkną echa skandalu Dieselgate. Zmusił on Volkswagena do wypłaty miliardowych odszkodowań w USA i poważnie nadwyrężył wizerunek marki za Oceanem. W Europie, z powodu afery, nad przyszłością diesla zawisły ciemne chmury. W świetle tych faktów ostatnia wypowiedź szefa niemieckiego koncernu jest co najmniej zaskakująca.

Afera Dieselgate kolejny rok niesie się echem przez światowe media, a jej skutki sukcesywnie się mnożą. Skandal związany z montowaniem oprogramowania fałszującego wyniki emisji spalin silników Diesla może zmienić przyszłość motoryzacji nie do poznania. Jest też coraz więcej deklaracji producentów, którzy chcą odejść od oferowania diesli z początkiem przyszłej dekady. Coraz częściej możemy także usłyszeć o decyzjach władz europejskich metropolii, które planują ograniczyć wjazd diesli do centrów miast. Ostatnio do tego grona dołączył Rzym, o czym niedawno pisaliśmy.

Matthias Müller

Umarł diesel, niech żyje diesel?

Tymczasem szef Volkswagena, Matthias Müller, podczas rozmowy z dziennikarzem na targach w Genewie stwierdził, że w niedalekiej przyszłości może nastąpić renesans silników diesla. Niemiecki menedżer uważa, że klienci którzy dotychczas byli wierni silnikom wysokoprężnym, z pewnością zapamiętają jak wygodne jest to rozwiązanie napędu i do niego powrócą w przyszłości.

Gdy wiedza o faktycznej przyjazności diesli dla środowiska zagości w głowach ludzi, nie będą oni już widzieli przeciwwskazań do zakupu.

– dodaje.

Tendencje nie są korzystne

Jak faktycznie klaruje się przyszłość oleju napędowego? Patrząc na statystyki, nie jest najciekawiej. Diesle wprawdzie stanowią nadal aż 44% europejskiego rynku, a w niektórych państwach pozostają nawet niekwestionowanymi faworytami, deklasując inne źródła napędu. Zauważalny jest jednak wyraźny spadek ich popularności w skali kontynentu. W zeszłym roku sprzedaż jednostek wysokoprężnych w nowych samochodach spadła o niecałe 8%. Z kolei sam olej napędowy w 2017 roku zatankowało aż o 20% kierowców mniej, niż w roku 2016.

Biorąc pod uwagę rosnącą popularność napędów hybrydowych i elektrycznych, tendencje dla silników diesla nie są szczególnie optymistyczne na przyszłe lata. Entuzjastyczne wizje szefa Volkswagena traktujemy zatem z ogromnym dystansem i prezentujemy w ramach ciekawostki.

źródło: europe.autonews.com