Prace ruszą już na wiosnę, to efekt współpracy 11 japońskich firm, które zawiązały spółkę. Ma ona na celu przyspieszenie budowy większej liczby tego typu obiektów. Plany rządu to 160 stacji napełniania wodorem do 2020 roku.

Porozumienie w tej sprawie podpisało 11 koncernów (Toyota, Nissan, Honda, JXTG Nippon Oil & Energy Corporation, Idemitsu Kosan, Iwatani Corporation, Tokyo Gas, Toho Gas, Air Liquide Japan, Toyota Tsusho Corporation i Development Bank of Japan Inc). Rozmowy rozpoczęły się w maju 2017 roku.

Rząd Japonii chce również zwiększenia liczby sprzedanych pojazdów na wodór do 40 tysięcy. Dzisiaj w kraju działa blisko 90 stacji napełniania wodorem pojazdów na ogniwo paliwowe.

Mirai oznacza w języku japońskim przyszłość. Samochód zużywa energię odpowiadającą spalaniu 4.2 l benzyny na 100 km. Auto może rozpędzić się do 179 km/h, a prędkość 100 km/h osiągnąć w 9 sekund.

15 grudnia 2014 roku Toyota Motor Corporation rozpoczeła w Japonii sprzedaż zupełnie nowego modelu napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi o nazwie Mirai. System Ogniw Paliwowych Toyoty (Toyota Fuel Cell System, TFCS) wykorzystuje zarówno technologię ogniw, jak i technologię hybrydową. Toyota wynalazła i opatentowała w trakcie badań nad nowym, autorskim napędem system ogniw paliwowych, oraz zbiorniki sprężonego wodoru, co daje firmie olbrzymią przewagę nad pozostałymi producentami. Napęd TFCS jest bardziej efektywny energetycznie od każdego znanego do tej pory silnika spalinowego, jednocześnie nie emitując dwutlenku węgla i innych zanieczyszczeń. W Toyocie Mirai mocne ogniwa paliwowe dostarczają energii silnikowi elektrycznemu, zapewniając dużą rezerwę mocy przy każdej prędkości jazdy. Dzięki temu moment obrotowy układu (335 Nm) jest dostępny w pełnej wartości od samego momentu ruszenia, a następnie jest płynnie i liniowo rozwijany przy wyższych prędkościach. Nowy zespół ogniw paliwowych Toyoty osiąga maksymalną moc wyjściową 155 KM