Znamy ceny Forda Mustanga 2018 w Polsce – 450 KM V8 za mniej niż 200 000 zł

Pomimo tego wiadomości nie są najlepsze. Cena podstawowej wersji auta na przestrzeni kilku lat zwiększyła się z 148 000 zł do 170 300 zł, a moc silnika spadła z 317 KM do 290 KM. Droższa jest też wersja 5.0 V8. Ale akurat to można usprawiedliwić większą mocą. Wcześniej silnik dostarczał 421 KM, a wraz z modelem 2018 moc wzrosła do 450 KM.

Trzeba przyznać, że trudno o tańsze, fabrycznie nowe, 450 KM na rynku. W dodatku moc wciąż pochodzi z 5 litrowego silnika V8 TI-VCT, który nie został wyposażony w żadne doładowanie, opóźniające czas reakcji na wciśnięcie gazu. Mimo to moment obrotowy nowego V8 sięga 529 Nm. No i jest on osiągany niżej, przy 4600 obr./min, zamiast przy 5250 obr./min.

Zmieniły się też automatyczne skrzynie biegów – w jednym i drugim silniku. Dotąd kierowcy korzystali z 6 stopniowego automatu, który w modelu 2018 doczekał się 10 przełożeń. To powinno, choć wcale nie musi, przełożyć się na niższe zużycie paliwa przy prędkościach autostradowych. W pozostałych przypadkach kierowca prawdopodobnie nie poczuje różnicy.

Ecoboost z obniżoną mocą

Jeżeli ktoś chce być ekologiczny i ekonomiczny, może zdecydować się na odmianę 4 cylindrową, o pojemności 2.3 litra, znaną jako EcoBoost. W tym przypadku moc została zredukowana z 317 KM do 290 KM, wszystko po to by spełnić normy emisji spalin. Na pocieszenie pozostaje wyższy moment obrotowy… o 6 Nm. Producent nie chwali się jednak, jak to wpłynęło na przyspieszenie do 100 km/h, ale można się domyślić, że nie najlepiej.

Reasumując, najtańsza odmiana Mustanga w Polsce to EcoBoost w wersji Fastback (inaczej Coupe, czyli z metalowym dachem), kosztuje wspominane 170 300 zł. Najtańsze V8 zostało wycenione na 195 300 zł. Jeżeli ktoś chce do tego dołożyć rozkładany dach, musi przygotować dodatkowe 17 000 zł. Zmiana skrzyni na 10 stopniowy automat to kolejne 9000 zł.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Znamy ceny Forda Mustanga 2018 w Polsce – 450 KM V8 za mniej niż 200 000 zł
Znamy ceny Forda Mustanga 2018 w Polsce – 450 KM V8 za mniej niż 200 000 zł
Znamy ceny Forda Mustanga 2018 w Polsce – 450 KM V8 za mniej niż 200 000 zł

Pomimo tego wiadomości nie są najlepsze. Cena podstawowej wersji auta na przestrzeni kilku lat zwiększyła się z 148 000 zł do 170 300 zł, a moc silnika spadła z 317 KM do 290 KM. Droższa jest też wersja 5.0 V8. Ale akurat to można usprawiedliwić większą mocą. Wcześniej silnik dostarczał 421 KM, a wraz z modelem 2018 moc wzrosła do 450 KM.

Trzeba przyznać, że trudno o tańsze, fabrycznie nowe, 450 KM na rynku. W dodatku moc wciąż pochodzi z 5 litrowego silnika V8 TI-VCT, który nie został wyposażony w żadne doładowanie, opóźniające czas reakcji na wciśnięcie gazu. Mimo to moment obrotowy nowego V8 sięga 529 Nm. No i jest on osiągany niżej, przy 4600 obr./min, zamiast przy 5250 obr./min.

Zmieniły się też automatyczne skrzynie biegów – w jednym i drugim silniku. Dotąd kierowcy korzystali z 6 stopniowego automatu, który w modelu 2018 doczekał się 10 przełożeń. To powinno, choć wcale nie musi, przełożyć się na niższe zużycie paliwa przy prędkościach autostradowych. W pozostałych przypadkach kierowca prawdopodobnie nie poczuje różnicy.

Ecoboost z obniżoną mocą

Jeżeli ktoś chce być ekologiczny i ekonomiczny, może zdecydować się na odmianę 4 cylindrową, o pojemności 2.3 litra, znaną jako EcoBoost. W tym przypadku moc została zredukowana z 317 KM do 290 KM, wszystko po to by spełnić normy emisji spalin. Na pocieszenie pozostaje wyższy moment obrotowy… o 6 Nm. Producent nie chwali się jednak, jak to wpłynęło na przyspieszenie do 100 km/h, ale można się domyślić, że nie najlepiej.

Reasumując, najtańsza odmiana Mustanga w Polsce to EcoBoost w wersji Fastback (inaczej Coupe, czyli z metalowym dachem), kosztuje wspominane 170 300 zł. Najtańsze V8 zostało wycenione na 195 300 zł. Jeżeli ktoś chce do tego dołożyć rozkładany dach, musi przygotować dodatkowe 17 000 zł. Zmiana skrzyni na 10 stopniowy automat to kolejne 9000 zł.