Nowa Skoda Fabia stawia na trzycylindrowy silnik benzynowy

Po czym poznamy odświeżona Fabię? Po oczach! Największe zmiany zaszły w przednich i tylnych reflektorach. Ponadto producent wprowadził nowe wzory felg, te największe będą dostępne w rozmiarze 18-cali. Nie będzie też silników diesla. W Fabii postawiono na mały benzynowy odkurzacz.

Fabia jest już na rynku blisko 19 lat i świętuje spory sukces. Do tej pory producent sprzedał ponad 4 mln tych samochodów. Sam model 3 generacji znalazł ponad pół miliona nabywców.

Wersja topowa ma być dostępna z dwusprzęgłowym siedmiostopniowym automatem DSG.

Po najnowszej kosmetyce Skoda może pochwalić się lekko zmienionym kształtem przedniego zderzaka oraz zmienionym wlotem powietrza. Przednie i tylne reflektory są LED-owe. Jeżeli chodzi o tylne światła, to LED-y zastosowano pierwszy raz w tym modelu.

Nie wiadomo jeszcze jak samochód wygląda w środku, ale producent zdradził, że znacznie wzbogacił wyposażenie małego samochodu. W opcjach ma się znaleźć funkcja monitorowania martwego pola i system wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego. Do tej pory takie udogodnienia były dostępne tylko w wyższych modelach. Został powiększony także ekran. Zamiast 5 cali będzie teraz dostępny w rozmiarze 6,5 cala. No to już coś, z pewnością jest wygodniejszy w obsłudze.

Pierwszy w Skodzie Fabia są dostępne tylne reflektory diodowe. Po tej zmianie będziemy od razu widzieć na drodze, że mamy do czynienia z odświeżonym egzemplarzem.

 

A czym będzie odpychać się ten maluch? W gamie pozostaje silnik R3 1.0 MPI i 1.0 TSI. Zarówno w jednostkach wolnossących jak i doładowanych moc pozostaje ta sama. MPI ma odpowiednio 65 i 75 KM, a TSI 95 i 110 KM.

1.0 MPI

  • Fabia 1.0 MPI 60 KM (95 Nm) – 15,7 do setki i 160 km/h
  • Fabia 1.0 MPI 75 KM (95 Nm) – 14,7 do setki i 172 km/h

1.0 TSI

  • Fabia 1.0 TSI 95 KM (160 Nm) – 10,6 do setki i 185 km/h
  • Fabia 1.0 TSI 110 KM (200 Nm) – 9,5 do setki i 196 km/h

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Nowa Skoda Fabia stawia na trzycylindrowy silnik benzynowy
Nowa Skoda Fabia stawia na trzycylindrowy silnik benzynowy
Nowa Skoda Fabia stawia na trzycylindrowy silnik benzynowy

Po czym poznamy odświeżona Fabię? Po oczach! Największe zmiany zaszły w przednich i tylnych reflektorach. Ponadto producent wprowadził nowe wzory felg, te największe będą dostępne w rozmiarze 18-cali. Nie będzie też silników diesla. W Fabii postawiono na mały benzynowy odkurzacz.

Fabia jest już na rynku blisko 19 lat i świętuje spory sukces. Do tej pory producent sprzedał ponad 4 mln tych samochodów. Sam model 3 generacji znalazł ponad pół miliona nabywców.

Wersja topowa ma być dostępna z dwusprzęgłowym siedmiostopniowym automatem DSG.

Po najnowszej kosmetyce Skoda może pochwalić się lekko zmienionym kształtem przedniego zderzaka oraz zmienionym wlotem powietrza. Przednie i tylne reflektory są LED-owe. Jeżeli chodzi o tylne światła, to LED-y zastosowano pierwszy raz w tym modelu.

Nie wiadomo jeszcze jak samochód wygląda w środku, ale producent zdradził, że znacznie wzbogacił wyposażenie małego samochodu. W opcjach ma się znaleźć funkcja monitorowania martwego pola i system wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego. Do tej pory takie udogodnienia były dostępne tylko w wyższych modelach. Został powiększony także ekran. Zamiast 5 cali będzie teraz dostępny w rozmiarze 6,5 cala. No to już coś, z pewnością jest wygodniejszy w obsłudze.

Pierwszy w Skodzie Fabia są dostępne tylne reflektory diodowe. Po tej zmianie będziemy od razu widzieć na drodze, że mamy do czynienia z odświeżonym egzemplarzem.

 

A czym będzie odpychać się ten maluch? W gamie pozostaje silnik R3 1.0 MPI i 1.0 TSI. Zarówno w jednostkach wolnossących jak i doładowanych moc pozostaje ta sama. MPI ma odpowiednio 65 i 75 KM, a TSI 95 i 110 KM.

1.0 MPI

  • Fabia 1.0 MPI 60 KM (95 Nm) – 15,7 do setki i 160 km/h
  • Fabia 1.0 MPI 75 KM (95 Nm) – 14,7 do setki i 172 km/h

1.0 TSI

  • Fabia 1.0 TSI 95 KM (160 Nm) – 10,6 do setki i 185 km/h
  • Fabia 1.0 TSI 110 KM (200 Nm) – 9,5 do setki i 196 km/h