Zautomatyzowane konwoje ciężarówek. W Europie wystartują pierwsze testy

W Japonii z inicjatywy rządu kilka dni temu przeprowadzono testy platooningu. W takim zautomatyzowanym konwoju tylko pierwsza ciężarówka jest prowadzona przez kierowcę, natomiast reszta pojazdów jest sterowana przez komputer i podąża za swoim przewodnikiem. Latem tego typu testy (połączą ciężarówki wielu producentów) wystartują również w Europie.

W styczniu 2018 roku mogliśmy obserwować testy platooningu w Japonii. Na trasę wyjechały 4 ciężarówki marki UD Trucks, Isuzu, Fuso i Hino. Tylko pierwsza ciężarówka w tym konwoju była prowadzona przez człowieka, za jazdę pozostałych aut odpowiadał już komputer, który m.in. utrzymywał odpowiednią odległość oraz prędkość. System musi też brać pod uwagę wiele innych czynników oraz reagować na różnego rodzaju sytuacje na drodze. Jazdy testowe odbyły się w okresie od 23 stycznia do 1 lutego na autostradzie Shin-Tomei oraz na autostradzie Kita-Kano. Konwój poruszał się z prędkością około 80 km/h, a pojazdy utrzymywały minimalną odległość między sobą (mniejszy opór powietrza a co za tym idzie niższe spalanie).

Dzisiaj wiadomo, że podobne testy będą już niedługo odbywać się na europejskich trasach. Próby potrwają 2-3 lata i mają zielone światło od Komisji Europejskiej. W testach weźmie udział wiele znanych marek.

 

Po serii testów związanych z elektronicznym sprzęganiem samochodów ciężarowych (ang. truck platooning) w Europie i USA, Daimler Trucks wprowadza tę technologię teraz również w swojej azjatyckiej marce FUSO

 

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Zautomatyzowane konwoje ciężarówek. W Europie wystartują pierwsze testy
Zautomatyzowane konwoje ciężarówek. W Europie wystartują pierwsze testy
Zautomatyzowane konwoje ciężarówek. W Europie wystartują pierwsze testy

W Japonii z inicjatywy rządu kilka dni temu przeprowadzono testy platooningu. W takim zautomatyzowanym konwoju tylko pierwsza ciężarówka jest prowadzona przez kierowcę, natomiast reszta pojazdów jest sterowana przez komputer i podąża za swoim przewodnikiem. Latem tego typu testy (połączą ciężarówki wielu producentów) wystartują również w Europie.

W styczniu 2018 roku mogliśmy obserwować testy platooningu w Japonii. Na trasę wyjechały 4 ciężarówki marki UD Trucks, Isuzu, Fuso i Hino. Tylko pierwsza ciężarówka w tym konwoju była prowadzona przez człowieka, za jazdę pozostałych aut odpowiadał już komputer, który m.in. utrzymywał odpowiednią odległość oraz prędkość. System musi też brać pod uwagę wiele innych czynników oraz reagować na różnego rodzaju sytuacje na drodze. Jazdy testowe odbyły się w okresie od 23 stycznia do 1 lutego na autostradzie Shin-Tomei oraz na autostradzie Kita-Kano. Konwój poruszał się z prędkością około 80 km/h, a pojazdy utrzymywały minimalną odległość między sobą (mniejszy opór powietrza a co za tym idzie niższe spalanie).

Dzisiaj wiadomo, że podobne testy będą już niedługo odbywać się na europejskich trasach. Próby potrwają 2-3 lata i mają zielone światło od Komisji Europejskiej. W testach weźmie udział wiele znanych marek.

 

Po serii testów związanych z elektronicznym sprzęganiem samochodów ciężarowych (ang. truck platooning) w Europie i USA, Daimler Trucks wprowadza tę technologię teraz również w swojej azjatyckiej marce FUSO