ŠKODA Motorsport w Rajdowych Mistrzostwach Świata korzysta z Fabii R5, która ma turbodoładowany silnik 1.6 o mocy 280 KM i oczywiście napęd na 4 koła. Natomiast do klientów R5 trafi z silnikiem 1.4 TSI o mocy 125 KM. Wygląda bardzo ładnie, ale poprzednia Fabia RS była o wiele mocniejsza, tańsza i szybsza. Wychodzi na to, że za kilka lat w Skodzie Fabii GT (o ile taka powstanie) będziemy musieli zadowolić się mocą 95 KM.

Za Skodę Fabię RS (poprzedniej generacji) trzeba było zapłacić 73.850 zł. Samochód napędza silnik benzynowy o pojemności 1.4 TSI, który ma moc 180 KM. Auto rozpędza się do setki w 7,3 sekundy a prędkość maksymalna wynosi 224 km/h.

Škoda w swoim najnowszym modelu Fabia R5 zdecydowała się również na silnik 1.4 TSI o mocy 125 KM, który napęd przekazuje poprzez dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów DSG. Spadła moc, to i oczywiście spadły osiągi. Nowa Fabia rozpędza się do setki w 8,8 sekundy oraz może rozpędzić się do 203 km/h.

Nowa R5 prezentuje się bardzo ciekawie. Trzeba przyznać, że z wyglądu obiecuje lepsze osiągi niż ma to miejsce w rzeczywistości

Trzeba przyznać, że patrząc na nowy usportowiony charakter nadwozia i zawieszenia, do którego można opcjonalnie dobrać obręcze ze stopów lekkich w kolorze zielonym, to te osiągi nie nadązają za zbajerowanym wyglądem. R5 otrzyma również nawigację Amundsen, kamerę cofania i aktywny tempomat. Ponadto będzie oznaczona specjalnym emblematem WRC 2 2017 Champion.

Rajdowa Škoda Fabia R5 ma na swoim koncie wiele sukcesów. To mała rakieta, która do setki przyspiesza w 3 sekundy. Zużycie paliwa na odcinku specjalnym wynosi około 60 litów na 100 km.