Najnowszy Volkswagen Polo GTI wyposażony został w 2 litrowy silnik o mocy 200 KM, podczas gdy poprzednia generacja modelu miała pod maską 1.8 litra i 192 KM. Turbodoładowana jednostka benzynowa dysponuje jednak takim samym momentem obrotowym, wynoszącym maksymalnie 320 Nm.

W wersji z 6-biegową przekładnią DSG nowy Volkswagen Polo GTI przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 6,7 s. Jego maksymalna prędkość to 237 km/h. Zużycie paliwa wg deklaracji producenta wynosi tylko 5,9 l/100 km.

Inne wyróżniki nowego Polo GTI to sportowe zawieszenie, mające zagwarantować maksymalną trakcję napęd na przednie koła. Wszystko to zostało wzbogacone elementami charakterystycznymi dla aut GTI. Nowe Polo ma osłonę chłodnicy ozdobioną czerwoną linią, a we wnętrzu specjalną gałkę dźwigni zmiany biegów oraz tapicerkę „Clark” ze wzorem karo.

Do wyposażenia dodatkowego należą zestaw cyfrowych wskaźników (Active Info Display), LED-owe reflektory i wiele systemów asystujących, a także zawieszenie Sport Select o regulowanej charakterystyce tłumienia amortyzatorów, 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów (po raz pierwszy o tak dużej średnicy), największy w klasie małych aut panoramiczny przesuwany dach oraz 300-watowy sprzęt nagłaśniający firmy Beats.

Nowe GTI zostało skonstruowane w oparciu o Polo szóstej generacji, które pojawiło się w sprzedaży latem bieżącego rok. Ceny auta zaczynają się od 89 600 zł. Ceny podstawowej wersji Polo, wyposażonej w silnik 1.0 o mocy 65 KM, zaczynają się od 44 490 zł. Najdroższą odmianą – poza GTI – jest aktualnie 1.0 TSI 115 KM, z 7 stopniowym DSG i w wyposażeniu Highline. Trzeba za niego zapłacić 70 290 zł.