Tak wygląda budowa Południowej Obwodnica Warszawy z lotu ptaka

Łączna długość odcinka, który połączy Puławską (S2) z budowaną równolegle trasą S17 do Lublina, to 18,5 km. Do III kw. 2020 roku powstanie m.in. tunel pod Ursynowem (oraz pierwszą linią metra – najdłuższy w Polsce) o długości 2,3 km, estakada nad Wilanowem, Most Południowy przez Wisłę oraz estakada nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.

Południowa Obwodnica Warszawy powstaje w ramach drogi ekspresowej S2, która obecnie biegnie po zachodniej stronie Warszawy i kończy się na węźle Puławska. Docelowo, w połowie 2020 roku, trasa ma zostać doprowadzona do węzła Lubelska, który zostanie wybudowany w ciągu obecnej Trasy Lubelskiej, tuż nad miejscowością Góraszka (Majdan).

Łączna długość budowanej drogi ekspresowej to 18,5 km. Mają to być 2 jezdnie po 3 pasy ruchu. Projekt realizowany jest w systemie “projektuj i buduj”. Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to III kwartał 2020 roku. GDDKiA pokazała też wizualizację, obrazująca jak będzie wyglądał przebieg trasy, gdzie znajduje się tunel, a gdzie wiadukty.

Inwestycja podzielona jest na 3 odcinki. Koszt pierwszego z nich to 1 222 236 392 zł, drugiego – 757 643 100 zł, trzeciego zaś – 561 660 312 zł. Łącznie daje to ponad 2,5 mld zł. Jest to kwota, którą Warszawa wydaje w ciągu roku na komunikacje publiczną.

  1. Puławska – Przyczółkowa, obejmuje budowę fragmentu drogi o długości ok. 4,6 km od w. Puławska (bez węzła) do w. Przyczółkowa (bez węzła), dwóch węzłów drogowych – Ursynów Zachód i Ursynów Wschód oraz tunelu pod Ursynowem. Tunel o długości ok. 2,3 km poprowadzony m.in. pod I linią metra, będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Każda z dwóch jezdni będzie mieć szerokości ok. 14,5 metra, po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości ok. 3,75 metra. Po obu stronach jezdni zlokalizowane są drogi ewakuacyjne o szerokości 1 m od krawędzi jezdni. Tunel pod powierzchnię będzie wchodzić między ul. Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, wychodzić na skarpie, za ul. Nowoursynowską.
  2. Przyczółkowa – Wał Miedzeszyński, obejmuje budowę fragmentu drogi o długości 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z węzłami oraz mostu przez Wisłę. Most Południowy w ciągu trasy S2 będzie mieć długość ok. 1,5 km i ok. 45,8 metra szerokości. W obu kierunkach kierowcy będą mieć do dyspozycji po 4 pasy ruchu. Dodatkowo z obu stron został zaplanowany ciąg pieszo – rowerowy.
  3. Wał Miedzeszyński – Lubelska, obejmuje zaprojektowanie i budowę odcinka o długości ok. ok. 7,45 km wraz z budową dwóch estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Zadanie „C” obejmuje budowę fragmentu drogi o długości 7,45 km od Wał Miedzeszyński (bez węzła) do w. Lubelska (bez węzła), dwóch estakad nad Mazowieckim parkiem Krajobrazowym oraz węzła Patriotów na przecięciu z linią PKP i ul. Patriotów.

źródło: http://www.pulawska-lubelska.pl/

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Tak wygląda budowa Południowej Obwodnica Warszawy z lotu ptaka
Tak wygląda budowa Południowej Obwodnica Warszawy z lotu ptaka
Tak wygląda budowa Południowej Obwodnica Warszawy z lotu ptaka

Łączna długość odcinka, który połączy Puławską (S2) z budowaną równolegle trasą S17 do Lublina, to 18,5 km. Do III kw. 2020 roku powstanie m.in. tunel pod Ursynowem (oraz pierwszą linią metra – najdłuższy w Polsce) o długości 2,3 km, estakada nad Wilanowem, Most Południowy przez Wisłę oraz estakada nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.

Południowa Obwodnica Warszawy powstaje w ramach drogi ekspresowej S2, która obecnie biegnie po zachodniej stronie Warszawy i kończy się na węźle Puławska. Docelowo, w połowie 2020 roku, trasa ma zostać doprowadzona do węzła Lubelska, który zostanie wybudowany w ciągu obecnej Trasy Lubelskiej, tuż nad miejscowością Góraszka (Majdan).

Łączna długość budowanej drogi ekspresowej to 18,5 km. Mają to być 2 jezdnie po 3 pasy ruchu. Projekt realizowany jest w systemie “projektuj i buduj”. Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to III kwartał 2020 roku. GDDKiA pokazała też wizualizację, obrazująca jak będzie wyglądał przebieg trasy, gdzie znajduje się tunel, a gdzie wiadukty.

Inwestycja podzielona jest na 3 odcinki. Koszt pierwszego z nich to 1 222 236 392 zł, drugiego – 757 643 100 zł, trzeciego zaś – 561 660 312 zł. Łącznie daje to ponad 2,5 mld zł. Jest to kwota, którą Warszawa wydaje w ciągu roku na komunikacje publiczną.

  1. Puławska – Przyczółkowa, obejmuje budowę fragmentu drogi o długości ok. 4,6 km od w. Puławska (bez węzła) do w. Przyczółkowa (bez węzła), dwóch węzłów drogowych – Ursynów Zachód i Ursynów Wschód oraz tunelu pod Ursynowem. Tunel o długości ok. 2,3 km poprowadzony m.in. pod I linią metra, będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Każda z dwóch jezdni będzie mieć szerokości ok. 14,5 metra, po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości ok. 3,75 metra. Po obu stronach jezdni zlokalizowane są drogi ewakuacyjne o szerokości 1 m od krawędzi jezdni. Tunel pod powierzchnię będzie wchodzić między ul. Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, wychodzić na skarpie, za ul. Nowoursynowską.
  2. Przyczółkowa – Wał Miedzeszyński, obejmuje budowę fragmentu drogi o długości 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z węzłami oraz mostu przez Wisłę. Most Południowy w ciągu trasy S2 będzie mieć długość ok. 1,5 km i ok. 45,8 metra szerokości. W obu kierunkach kierowcy będą mieć do dyspozycji po 4 pasy ruchu. Dodatkowo z obu stron został zaplanowany ciąg pieszo – rowerowy.
  3. Wał Miedzeszyński – Lubelska, obejmuje zaprojektowanie i budowę odcinka o długości ok. ok. 7,45 km wraz z budową dwóch estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Zadanie „C” obejmuje budowę fragmentu drogi o długości 7,45 km od Wał Miedzeszyński (bez węzła) do w. Lubelska (bez węzła), dwóch estakad nad Mazowieckim parkiem Krajobrazowym oraz węzła Patriotów na przecięciu z linią PKP i ul. Patriotów.

źródło: http://www.pulawska-lubelska.pl/