Volkswagen wprowadza na rynek nowego up! GTI o mocy 115 KM

up! GTI to auto o niewielkiej masie własnej, z mocnym silnikiem i sportowym zawieszeniem, co powinno przełożyć się na naprawdę dużo frajdy z jazdy. Rozpoczęła się już jego przedsprzedaż, a jego podstawowa wersja kosztuje 62 390 zł. Warto odnotować również, że wraz z premierą up! GTI niemiecki producent zaczyna podawać zużycie paliwa wg normy WLTP, która w przeciwieństwie NEDC nie jest wzięta z kosmosu.

W ramach „rodziny GTI” Volkswagen będzie w oferował kilka samochodów: Golfa GTI (230 KM i 245 KM w wersji GTI Performance), up! GTI (115 KM) oraz nowe Polo GTI z silnikiem o mocy 200 KM.

Nowy up! GTI, który z zewnątrz i wewnątrz ma rozmiary zbliżone do Golfa GTI z 1976 roku, skrywa pod maską 3 cylindrowy silnik 1.0 TSI z turbosprężarką osiągający moment obrotowy 200 Nm. Auto rozpędza się do 196 km/h, a do 100 km/h przyspiesza w ciągu 8,8 sekundy. Pytanie o trwałość pozostaje otwarte, ale przyznać należy, że małe, lekkie silniki w małych, lekkich samochodach, potrafią dać więcej frajdy, niż się wydaje.

Najmocniejszą wersję up! można poznać po nadwoziu, jak i we wnętrzu auta. Z przodu jest to m.in. czerwona linia zdobiąca krawędź wlotu powietrza. Ponad tą linią znajduje się logo GTI. Z boku nadwozia, nad szerokimi osłonami progów widnieją dwa czarne pasy, a obudowy lusterek zewnętrznych polakierowano na czarny, lśniący kolor.

W modelu up! GTI zastosowano 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów z nowym wzorem. Całkiem nieźle prezentują się w nadkolach, ponieważ zawieszenie jest niższe od standardowego o 15 mm. Emblematy GTI są widoczne również z tyłu – w postaci czerwonej ozdobnej linii oraz spojlera na dachu. We wnętrzu znajdują się sportowa kierownica, dźwignia zmiany biegów z gałką typową dla modeli GTI oraz fotele z tapicerką o wzorze „Clark”.

Nowy up! GTI to jednocześnie pierwszy samochód homologowany według nowej procedury WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure). Do dyspozycji są więc wartości określające zużycie paliwa według wciąż obowiązującego cyklu pomiarowego NEDC (New European Driving Cycle) oraz – dodatkowo – według cyklu WLTP, określającego zużycie paliwa w sposób bliski realnemu zapotrzebowaniu samochodu. W wypadku Volkswagena up!-a GTI zużycie mierzone według normy WLTP wynosi od 5,6 do 5,7 l/100 km (w cyklu mieszanym).

Procedura pomiaru WLTP w zarysie:

  • Temperatura w komorze testowej wynosi 23°C
  • Odległość pokonywana przez pojazd wynosi 23 km.
  • Cykl trwa 30 minut.
  • Cykl składa się z czterech faz (niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka)
  • Średnia prędkość wynosi 47 km/h
  • Udział czasów postoju w cyklu wynosi 13%
  • Prędkość maksymalna przekracza 130 km/h
  • Momenty przełączania biegów są ustalane indywidualnie dla każdego pojazdu
  • W teście uwzględniana jest masa pojazdu wraz z wyposażeniem dodatkowym
  • Pomiary wykonywane są dla wszystkich możliwych kombinacji silników i skrzyń biegów

Procedura pomiaru NEDC w zarysie:

  • Temperatura w komorze testowej wynosi od 20 do 30°C
  • Pokonywana odległość wynosi 11 km
  • Cykl trwa 20 minut
  • Cykl składa się z dwóch faz: 13 minut symulowanego przejazdu przez miasto i 7 minut symulowanej podróży poza miastem
  • Średnia prędkość wynosi około 33 km/h
  • Udział czasu postoju w cyklu wynosi 25%
  • Maksymalna prędkość wynosi 120 km/h
  • Punkty zmiany biegów dla modeli z ręczną skrzynią biegów zostały dokładnie określone
  • Specjalne wyposażenie i klimatyzacja nie są uwzględniane

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Volkswagen wprowadza na rynek nowego up! GTI o mocy 115 KM
Volkswagen wprowadza na rynek nowego up! GTI o mocy 115 KM
Volkswagen wprowadza na rynek nowego up! GTI o mocy 115 KM

up! GTI to auto o niewielkiej masie własnej, z mocnym silnikiem i sportowym zawieszeniem, co powinno przełożyć się na naprawdę dużo frajdy z jazdy. Rozpoczęła się już jego przedsprzedaż, a jego podstawowa wersja kosztuje 62 390 zł. Warto odnotować również, że wraz z premierą up! GTI niemiecki producent zaczyna podawać zużycie paliwa wg normy WLTP, która w przeciwieństwie NEDC nie jest wzięta z kosmosu.

W ramach „rodziny GTI” Volkswagen będzie w oferował kilka samochodów: Golfa GTI (230 KM i 245 KM w wersji GTI Performance), up! GTI (115 KM) oraz nowe Polo GTI z silnikiem o mocy 200 KM.

Nowy up! GTI, który z zewnątrz i wewnątrz ma rozmiary zbliżone do Golfa GTI z 1976 roku, skrywa pod maską 3 cylindrowy silnik 1.0 TSI z turbosprężarką osiągający moment obrotowy 200 Nm. Auto rozpędza się do 196 km/h, a do 100 km/h przyspiesza w ciągu 8,8 sekundy. Pytanie o trwałość pozostaje otwarte, ale przyznać należy, że małe, lekkie silniki w małych, lekkich samochodach, potrafią dać więcej frajdy, niż się wydaje.

Najmocniejszą wersję up! można poznać po nadwoziu, jak i we wnętrzu auta. Z przodu jest to m.in. czerwona linia zdobiąca krawędź wlotu powietrza. Ponad tą linią znajduje się logo GTI. Z boku nadwozia, nad szerokimi osłonami progów widnieją dwa czarne pasy, a obudowy lusterek zewnętrznych polakierowano na czarny, lśniący kolor.

W modelu up! GTI zastosowano 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów z nowym wzorem. Całkiem nieźle prezentują się w nadkolach, ponieważ zawieszenie jest niższe od standardowego o 15 mm. Emblematy GTI są widoczne również z tyłu – w postaci czerwonej ozdobnej linii oraz spojlera na dachu. We wnętrzu znajdują się sportowa kierownica, dźwignia zmiany biegów z gałką typową dla modeli GTI oraz fotele z tapicerką o wzorze „Clark”.

Nowy up! GTI to jednocześnie pierwszy samochód homologowany według nowej procedury WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure). Do dyspozycji są więc wartości określające zużycie paliwa według wciąż obowiązującego cyklu pomiarowego NEDC (New European Driving Cycle) oraz – dodatkowo – według cyklu WLTP, określającego zużycie paliwa w sposób bliski realnemu zapotrzebowaniu samochodu. W wypadku Volkswagena up!-a GTI zużycie mierzone według normy WLTP wynosi od 5,6 do 5,7 l/100 km (w cyklu mieszanym).

Procedura pomiaru WLTP w zarysie:

  • Temperatura w komorze testowej wynosi 23°C
  • Odległość pokonywana przez pojazd wynosi 23 km.
  • Cykl trwa 30 minut.
  • Cykl składa się z czterech faz (niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka)
  • Średnia prędkość wynosi 47 km/h
  • Udział czasów postoju w cyklu wynosi 13%
  • Prędkość maksymalna przekracza 130 km/h
  • Momenty przełączania biegów są ustalane indywidualnie dla każdego pojazdu
  • W teście uwzględniana jest masa pojazdu wraz z wyposażeniem dodatkowym
  • Pomiary wykonywane są dla wszystkich możliwych kombinacji silników i skrzyń biegów

Procedura pomiaru NEDC w zarysie:

  • Temperatura w komorze testowej wynosi od 20 do 30°C
  • Pokonywana odległość wynosi 11 km
  • Cykl trwa 20 minut
  • Cykl składa się z dwóch faz: 13 minut symulowanego przejazdu przez miasto i 7 minut symulowanej podróży poza miastem
  • Średnia prędkość wynosi około 33 km/h
  • Udział czasu postoju w cyklu wynosi 25%
  • Maksymalna prędkość wynosi 120 km/h
  • Punkty zmiany biegów dla modeli z ręczną skrzynią biegów zostały dokładnie określone
  • Specjalne wyposażenie i klimatyzacja nie są uwzględniane