Nowe Renault Megane R.S. z silnikiem o mocy 280 KM

Pod maską nowej generacji Renault Megane R.S. pracuje 4 cylindrowy silnik o pojemności 1.8 litra i mocy 280 KM. Moment obrotowy jest nie mniej imponujący – wynosi 390 Nm, co powinno przełożyć się na co najmniej zadowalające przyspieszenie.

Wg danych technicznych moc maksymalna osiągana jest przy 6000 obr./min, a najwyższy moment obrotowy dostępny jest w zakresie od 2400 do 4800 obr./min. Producent zaznacza, że silnik ma wydajniejszy system chłodzenia, a także turbosprężarkę tupu Twin Scroll.

Kierowca będzie miał do dyspozycji dwie skrzynie biegów – manualną, lub 2-sprzęgłową EDC – obie 6 stopniowe. Również zawieszenie będzie można dobrać do swoich preferencji. Jedno nazywa się Sport, drugie zaś Cup i różnią się sztywnością.

Skrzynia automatyczna wyposażona została w tryb umożliwiający zredukowanie kilku przełożeń jednocześnie, przez chwilowe przytrzymanie łopatki. Auto ma także tryb Launch Control, pozwalający na możliwie najlepsze przyspieszenie.

Wszystko wskazuje na to, że wraz z końcem roku zadebiutuje także wersja Megane R.S. Trophy, co będzie oznaczało moc 300 KM oraz moment obrotowy 400 Nm. W tym przypadku auto będzie dostępne już tylko i wyłącznie z twardszym zawieszeniem Cup.

Zawieszenie również ma być nietypowe, bowiem wyposażono je w hydrauliczne odbojniki przed samym końcem jego skoku. Ma to zapobiec podskakiwaniu kół i pozytywnie wpłynąć na przyczepność.

Warto przy tym zaznaczyć, że Megane R.S. wyposażone będzie w system wszystkich kół skrętnych o nazwie 4Control. Koła na tylnej osi mają skręcać się o 2,7 stopnia – przy niskich prędkościach. Przy wysokich zaś o 1 stopień. Poprawi to zwrotność auta w mieście oraz przełoży się na lepsze pokonywanie zakrętów na trasie. Przynajmniej taka jest teoria.

Zmiany w stosunku do standardowego Megane widać już po sylwetce samochodu. Przednie błotniki poszerzono bowiem o 60 mm, tylne zaś o 45 mm. Ponadto w środku znajdziemy wyświetlacz HUD, udany system multimedialny R-Link 2.0, ekran LCD o przekątnej do 8,7” oraz audio firmy Bose. Kierowca będzie miał do dyspozycji także aktywny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych i asystenta parkowania.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Nowe Renault Megane R.S. z silnikiem o mocy 280 KM
Nowe Renault Megane R.S. z silnikiem o mocy 280 KM
Nowe Renault Megane R.S. z silnikiem o mocy 280 KM

Pod maską nowej generacji Renault Megane R.S. pracuje 4 cylindrowy silnik o pojemności 1.8 litra i mocy 280 KM. Moment obrotowy jest nie mniej imponujący – wynosi 390 Nm, co powinno przełożyć się na co najmniej zadowalające przyspieszenie.

Wg danych technicznych moc maksymalna osiągana jest przy 6000 obr./min, a najwyższy moment obrotowy dostępny jest w zakresie od 2400 do 4800 obr./min. Producent zaznacza, że silnik ma wydajniejszy system chłodzenia, a także turbosprężarkę tupu Twin Scroll.

Kierowca będzie miał do dyspozycji dwie skrzynie biegów – manualną, lub 2-sprzęgłową EDC – obie 6 stopniowe. Również zawieszenie będzie można dobrać do swoich preferencji. Jedno nazywa się Sport, drugie zaś Cup i różnią się sztywnością.

Skrzynia automatyczna wyposażona została w tryb umożliwiający zredukowanie kilku przełożeń jednocześnie, przez chwilowe przytrzymanie łopatki. Auto ma także tryb Launch Control, pozwalający na możliwie najlepsze przyspieszenie.

Wszystko wskazuje na to, że wraz z końcem roku zadebiutuje także wersja Megane R.S. Trophy, co będzie oznaczało moc 300 KM oraz moment obrotowy 400 Nm. W tym przypadku auto będzie dostępne już tylko i wyłącznie z twardszym zawieszeniem Cup.

Zawieszenie również ma być nietypowe, bowiem wyposażono je w hydrauliczne odbojniki przed samym końcem jego skoku. Ma to zapobiec podskakiwaniu kół i pozytywnie wpłynąć na przyczepność.

Warto przy tym zaznaczyć, że Megane R.S. wyposażone będzie w system wszystkich kół skrętnych o nazwie 4Control. Koła na tylnej osi mają skręcać się o 2,7 stopnia – przy niskich prędkościach. Przy wysokich zaś o 1 stopień. Poprawi to zwrotność auta w mieście oraz przełoży się na lepsze pokonywanie zakrętów na trasie. Przynajmniej taka jest teoria.

Zmiany w stosunku do standardowego Megane widać już po sylwetce samochodu. Przednie błotniki poszerzono bowiem o 60 mm, tylne zaś o 45 mm. Ponadto w środku znajdziemy wyświetlacz HUD, udany system multimedialny R-Link 2.0, ekran LCD o przekątnej do 8,7” oraz audio firmy Bose. Kierowca będzie miał do dyspozycji także aktywny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych i asystenta parkowania.