Zelektryfikowany transport publiczny w całym mieście!

Nie da się, za Chiny Ludowe. Tak to się kiedyś u nas mówiło. 16 359 elektrycznych autobusów i 12 518 elektrycznych taksówek jeździ w mieście Shenzhen. Transport publiczny jest w 100% zelektryfikowany. Miasto zbudowało 501 stacji ładowania autobusów i 8 000 słupów ładujących.

Wszystkie autobusy w chińskim mieście Shenzhen posiadają dzisiaj napęd elektryczny. Autobus zostaje w pełni naładowany w ciągu dwóch godzin, a słupy ładowania mogą obsługiwać 300 autobusów dziennie – powiedział Guan Anguang podczas konferencji prasowej Komisji Transportu.

W Shenzhen autobusy elektryczne zużywają o 72,9 procent mniej energii niż autobusy z silnikami wysokoprężnymi. W ciągu roku autobusy mogłyby zaoszczędzić energię odpowiadającą 366 000 ton standardowego węgla, zastępując 345 000 ton paliwa i zmniejszając emisję dwutlenku węgla o 1,35 miliona ton. Natomiast e-taksówki pozwolą zaoszczędzić energię równą 119 000 ton standardowego węgla, zastępując 116 000 ton paliwa – donosi Shenzhen Daily.
Warto zaznaczyć, że już w tej chwili po Shenzhen jeździ ponad 12 5. tysiąca elektrycznych taksówek (62,5%). Planuje się, że do 2020 r. pozbędzie się pozostałych pojazdów napędzanych gazem.

W 2017 r. miasto przeznaczyło ponad 3,3 miliarda juanów (490 milionów USD) na zakup elektrycznych autobusów i budowę urządzeń do ładowania. Oczywiście całą inwestycję wsparły środki ze skarbu państwa. Cały projekt przekształcania transportu publicznego jest wynikiem rządowego programu czystej energii, obecnie udział bierze w nim 13 miast.!

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Zelektryfikowany transport publiczny w całym mieście!
Zelektryfikowany transport publiczny w całym mieście!
Zelektryfikowany transport publiczny w całym mieście!

Nie da się, za Chiny Ludowe. Tak to się kiedyś u nas mówiło. 16 359 elektrycznych autobusów i 12 518 elektrycznych taksówek jeździ w mieście Shenzhen. Transport publiczny jest w 100% zelektryfikowany. Miasto zbudowało 501 stacji ładowania autobusów i 8 000 słupów ładujących.

Wszystkie autobusy w chińskim mieście Shenzhen posiadają dzisiaj napęd elektryczny. Autobus zostaje w pełni naładowany w ciągu dwóch godzin, a słupy ładowania mogą obsługiwać 300 autobusów dziennie – powiedział Guan Anguang podczas konferencji prasowej Komisji Transportu.

W Shenzhen autobusy elektryczne zużywają o 72,9 procent mniej energii niż autobusy z silnikami wysokoprężnymi. W ciągu roku autobusy mogłyby zaoszczędzić energię odpowiadającą 366 000 ton standardowego węgla, zastępując 345 000 ton paliwa i zmniejszając emisję dwutlenku węgla o 1,35 miliona ton. Natomiast e-taksówki pozwolą zaoszczędzić energię równą 119 000 ton standardowego węgla, zastępując 116 000 ton paliwa – donosi Shenzhen Daily.
Warto zaznaczyć, że już w tej chwili po Shenzhen jeździ ponad 12 5. tysiąca elektrycznych taksówek (62,5%). Planuje się, że do 2020 r. pozbędzie się pozostałych pojazdów napędzanych gazem.

W 2017 r. miasto przeznaczyło ponad 3,3 miliarda juanów (490 milionów USD) na zakup elektrycznych autobusów i budowę urządzeń do ładowania. Oczywiście całą inwestycję wsparły środki ze skarbu państwa. Cały projekt przekształcania transportu publicznego jest wynikiem rządowego programu czystej energii, obecnie udział bierze w nim 13 miast.!