Po dwóch dekadach nieobecności na rynku Alpine A110 Première Edition ma zostać symbolem odrodzenia Alpine, za czym tak naprawdę stoi Nissan-Renault. Producent chce przekonać klientów autem o masie 1080 kg, mocą 252 KM, napędem na tylne koła i przyspieszeniem do 100 km/h w 4,5 s. W teorii powinno to przełożyć się na niesamowite wrażenia z jazdy.

Dwuosobowe coupé z centralnie umieszczonym z tyłu silnikiem zaprojektowane zostało przez Alians Renault-Nissan, dopracowane przez inżynierów Alpine i jest produkowane we Francji. W samochodzie zastosowano aluminiową konstrukcję – dla maksymalnego zmniejszenia masy – oraz zawieszenie dwuwahaczowe.

Alpine A110 Première Edition napędzane jest turbodoładowanym, 4-cylindrowym silnikiem spalinowym o pojemności 1,8 litra rozwijającym moc 252 KM z maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm. Oznacza to optymalny stosunek mocy do masy na poziomie 4,3 kg/KM i sprawia, że samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy. Jednostka napędowa współpracuje z 7-biegową skrzynią DTC Getrag z mokrym sprzęgłem. Napęd przekazywany jest na tylne koła

To, co wyróżnia małe coupe na tle konkurentów, to znakomite połączenie masy i mocy, co powinno przełożyć się na bardzo przyjemne wrażenia z jazdy. Auto ma ważyć 1080 kg i mierzyć 4,17 m. Współczynnik oporu powietrza (Cx) wynosi zaledwie 0,32, dzięki czemu nowy A110 osiąga najlepszy wynik w segmencie samochodów sportowych. Nie bez znaczenia jest też optymalne rozłożenie masy: 44% na przód i 56% na tył.

Edycja limitowana nowego A110 Première Edition – w liczbie 1955 egzemplarzy – to nawiązanie do roku pojawienia się modelu Alpine. Przedstawicielem marki Alpine na Polskę została Grupa Pietrzak. Pierwszy salon Alpine rozpocznie swoją działalność już niebawem w Katowicach. Chętni do kupna? Niestety samochody zostały w całości zarezerwowane w ciągu pięciu dni od rozpoczęcia sprzedaży.