5 metrów długości to więcej, niż mierzy Porsche Cayenne, czy Volvo XC 90. I w przeciwieństwie do szwedzkiego SUV-a, Lexus RX L ma pod maską V6 o pojemności 3.5 litra – model RX 350L. Ewentualnie 3.5 litrowe V6 wspomagane silnikiem elektrycznym – RX 450hL.

Lexus RX 20 lat temu zapoczątkował rozwój segmentu luksusowych crossoverów i od tej pory królował w nim jako najpopularniejszy luksusowy SUV na rynku amerykańskim. Japończycy chwalą się, że zachowując poprzednią sylwetkę, modele RX 350L i RX 450hL mogą zabierać na pokład 7 osób. Dokładne różnice pomiędzy wersją mniejszą i większą możecie zobaczyć na ostatniej fotografii.

Producent wydłużył tylną część samochodu o 11 cm, a także zwiększył kąt nachylenia tylnej szyby w stosunku do modelu 5-miejscowego, zapewniając pasażerom trzeciego rzędu siedzeń dużą ilość miejsca nad głową, a jednocześnie odpowiednią ilość przestrzeni bagażowej. Dla porównania – XC90 mierzy 4,95 m, najnowsze Cayenne 4,92 m. Dłuższe jest dopiero Audi Q5 – 5,05 m oraz takie kolosy jak Mercedes ML i Bentley Bentayga.

Silnik 3.5 V6 i hybryda z V6

Japoński producent chwali się, że silnik wykorzystuje technikę łączącą wtrysk paliwa bezpośredni i pośredni, dzięki czemu może pracować w zapewniającym wyższe osiągi cyklu Otto lub w oszczędnym cyklu Atkinsona. Jednostka osiąga moc 294 KM i maksymalny moment obrotowy 358 Nm. Za optymalne przeniesienie mocy na koła odpowiada 8-stopniowa przekładnia automatyczna.

Klientów szukających rodzinnego samochodu z trzema rzędami siedzeń, z pewnością zainteresuje także odmiana RX 450hL. Zastosowana w nim jednostka napędowa Lexus Hybrid Drive łączy 3,5-litrowy, benzynowy silnik V6 z układem wtryskowym D4-S, z dwoma elektrycznymi silnikami-generatorami o wysokim momencie obrotowym, osiągając łączną moc 313 KM.

Napęd 4×4

Podobnie jak w przypadku 5-miejscowego RX 350, nowy RX 350L dostępny jest w wersji z napędem na obie osie Dynamic Torque Control AWD. Podczas zwykłej jazdy szosowej system ten przekazuje napęd jedynie na przednie koła, ograniczając zużycie paliwa.

W wersji hybrydowej stosowany jest układ napędu na cztery koła E-Four. Zamiast przekładni i wału napędowego, wykorzystuje on do napędu tylnych kół dodatkowy silnik elektryczny, który zapewnia natychmiastowe uzyskanie optymalnego rozkładu momentu obrotowego. Dodatkowy tryb EV umożliwia na krótszych dystansach jazdę przy niższych prędkościach z napędem wyłącznie elektrycznym.

Zawieszenie z siłą tłumienia

Producent deklaruje, że przednie zawieszenie z kolumnami MacPhersona i tylne zawieszenie dwuwahaczowe zapewniają doskonałe własności jezdne na każdej nawierzchni. Auto można wyposażyć również w opcjonalne adaptacyjne zawieszenie o zmiennej sztywności (AVS, Adaptive Variable Suspension), dopasowujące siłę tłumienia do sytuacji i warunków jazdy.

Multimedia z wielkim ekranem 12,3”

Standardowy system Display Audio zawiera 8-calowy ekran, radio AM/FM, możliwość odtwarzania dźwięku przez Bluetooth, mikrofon z funkcjami rozpoznawania głosu, gniazdo karty micro SD, wejście AUX z gniazdem mini jack, dwa gniazda USB i dziewięć głośników.

Opcjonalny wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala z możliwością podziału ekranu umożliwia wyświetlanie mapy nawigacji na całej powierzchni lub jednoczesny dostęp do funkcji systemu audio lub parametrów klimatyzacji. Miłośnicy dźwięku mogą wybrać 835-watowy, 15-głośnikowy system Mark Levinson Premium Surround z każdym z dwóch systemów nawigacyjnych.

Premiera – rok 2018 – choć producent nie zdradza jeszcze kiedy. Nie wiadomo także jakie będą ceny dłuższej wersji. Zapewne nieco wyższe, niż odmiana standardowa, mierząca 4,89 m długości. Cennik RX-a w krótszej wersji startuje od 219 900 zł. Znacznie więcej trzeba wydać na odmianę hybrydową w topowym wyposażeniu – 369 790 zł.